Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Högt ber vad kan vara fel?

  1. #1

    Högt ber vad kan vara fel?

    tjena!

    Det felet jag har är att jag har högt BER på cmore kanalerna, samt 3,5,6 etc.. SNR : 80-85 AGC: 43 BER: 1654560
    De enda kanalerna jag kan se är 1,2,4,10 + sf kanalen.
    Har testat med antennförstärkare och detta gav att jag kunde se sf kanalen..

    Någon som vet vad som kan vara fel?

    Tacksam för alla ideer ..

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Justera pottan.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Glömde skriva att jag har comhem, inte satellit ..

  4. #4
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Första dagen jag skulle provat är en box och en bra kabel och utan förstärkare.
    En bra kabel kan man bygga med lösmeter från tex Kjell.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Jag hjälpte en polare med exakt samma fenomen. Tankade in följande cables.xml http://www.zulan.se/images/cables.xml och sökte om kanalerna, vips var allt frid och fröjd!
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  6. #6
    Det konstiga är att allt fungerade perfekt fram tills i förrgår, då tappade jag signal och BER blev skyhög.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av robinsv Visa inlägg
    Det konstiga är att allt fungerade perfekt fram tills i förrgår, då tappade jag signal och BER blev skyhög.

    Vilken box har du? höga ber-värden var nåt som hände mig när comhem gjorde en kanalomläggning.
    Då blev DM500C för gammal, problemet löstes med en DM600C

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av robinsv Visa inlägg
    Det konstiga är att allt fungerade perfekt fram tills i förrgår, då tappade jag signal och BER blev skyhög.
    Den cables.xml som jag nämnde tidigare löste det problemet, kom lika plötsligt för min polare. Detta på en 600c orginal
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  9. #9
    Hur laddar man in cables.xml? Är lite ny på detta =).. Sen upptäckte jag nu ikväll att det är i huvudjacket problemet ligger antagligen, har nämligen splittat signalen där ut till 2 uttag.. Och huvudkabeln är så kort så att det knappt går att koppla in den i splittern, så skall försöka skarva en längre sladd.. och efter lite pillande så har fler och fler kanaler kommit upp, kan se alla i listan etc men kan inte kolla på dem pga högt BER. Men som sagt det konstiga är att det fungerade för ett par dagar sedan..

    Har en 500C

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Du lägger in den med valfritt ftp program. Om det är standardlösen på boxen är det "root" som användarnamn och "dreambox" som lösen.

    Filen tror jag ska ligga i etc/tuxbox. Har ingen 500 så jag kan inte kolla men du ser ju var den gamla ligger som du ska skriva över.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-27, 21:45
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-23, 07:39
  3. Otroligt högt ber-värde - DM500-C
    Av rahkko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-30, 22:45
  4. Högt BER-värde?
    Av FlowDown i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-09-25, 22:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss