Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: dm800 och sim A2P??? vad göra

  1. #1

    dm800 och sim A2P??? vad göra

    Har en dm800 och den har börjat strulla sista tiden och tänkte uppgradera den med nyare image.
    Har läst på nätet att man ska ha rätt image till sim kort, så jag öppnade boxen och det står endast dreambox security sim A2P på kortet.
    köpte boxen på blocket och tror det är en clon ( har en fläkt i som är alltid igång)
    vilken image kan jag flasha direkt i boxen.?
    vad är sll och hur kollar jag vilken jag har i boxen?
    kan jag köpa 2,10 kort på nätet och stoppa i och sedan flasha med senaste clon image?

    mvh

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Har du tur så kanske du kan uppgradera kortet till ett Ferrari-kort. Du kan ju testa.
    Läs här: http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php/...E_to#Post27317
    annars få du köpa ett sim2- kort.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #3
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Är inte A8P orginal-SIM? Bör han inte kunna flasha med en image som inte är patchad då? Typ senaste OpenPLi?

    Edit: läste fel.....

  4. #4
    Vilken kort ska man köpa 2.01 eller 2.10?
    Ifall jag vill testa att uppgradera till ferari ska jag flasha free ferrari upgrade med dream upp eller på annat sätt

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Som det stå i tråden. Du flasha precis som du vill, enklast via webbläsare. När boxen startat upp så går du till plugins
    o kör uppgraderingsprogrammet som ligger där.

    Sim2.01 el 2.10 är samma sak. http://www.dreamoem.com/showthread.p...hlight=Sim2.01
    jag har ett sim2-kort liggandes som du kan få för en hundring.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #6
    när jag startar boxen och får upp ip adressen på boxen så ser jag aldrig på tvn ip adress eller ssl som jag brukar se när jag flashar min dm500hd.
    när jag försöker flasha genom webläsaren går det fram tills man ska klicka på flash knappen sedan händer inget???
    kan man flasha med dreamupp??

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    70
    Tackad
    6 gånger
    Använd firefox 3.0 så funkar det garanterat.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Man måste veta vilket sim som sitter i motagaren!! ferarri eller sim 2.10, annars blir det fel!! A8P orginal vet jag inget om, eller klart jag vet något om det, men jag har inte det simkortet! Har en 8000 med ferarri! 0ch en Sunray 800se SR4 - WIFI -S2/C/T. Har veriferat sunrayen i ett tidigare innlägg. Ta reda på vilket sim du har. Det är mycket viktigt! Och när det gäller Sunray så har jag märkt att den är väldigt kännslig, en fönsterskarv från Olsson fick den att tappa en del kanaler trotts att epg fanns kvar!! Wlan anslutningen strulade också! mycket skumt. Men bortagandet av fönsterskarven så rullar allt på igen!!

Liknande ämnen

  1. DM800 Cardserver till Ett DM800 Hemma Net.....
    Av spacecake i forum Dreambox
    Svar: 64
    Senaste inlägg: 2013-01-21, 21:30
  2. skillnad DM800 HD samt DM800 SE
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-08, 17:16
  3. DM800 gemini2-400-dm800-secondstage-69
    Av forhike i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 07:51
  4. Vad ska jag göra???
    Av Nallemannen i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-07-10, 11:38
  5. Vad göra ??
    Av järnkaminen i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-08-09, 13:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss