Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: DM500 HD netvärks HDD

  1. #1

    DM500 HD netvärks HDD

    Hej!

    Nu börjar min DM500HD att funka.. Men jag har lite problem med hur jag lägger till en nätvärks HDD?

    Jag har endast Apple grejor - Kör alltså nätvärk med TIme Capsule med router funktionalitet där.

    Jag har en hårddisk satt på min Time Capsule som är delat och funkar i vanliga fall till delning..

    Men jag får inte riktigt rätt på det..

    Någon som kan hjälpa mig lite här?

  2. #2
    Är det ingen som kör med Apple netvärk hemma och delar ut en del av en timecapsule?

    Jag hittar den i översikten, men det händer inget när jag inmatar lösenord till timecapsulen.. Det kommer
    ingen mappar jag kan välja eller något...

    Jag har nu kämpat mig gennom alla typer av guider och annat för att sätta upp en linux server och den Dreambox 500HD och känner nu att allt funkar.. Det som inte funkar är nätvärkshårddisk delen..

    Snälla hjälp mig!


    Citat Ursprungligen postat av daplaze Visa inlägg
    Hej!

    Nu börjar min DM500HD att funka.. Men jag har lite problem med hur jag lägger till en nätvärks HDD?

    Jag har endast Apple grejor - Kör alltså nätvärk med TIme Capsule med router funktionalitet där.

    Jag har en hårddisk satt på min Time Capsule som är delat och funkar i vanliga fall till delning..

    Men jag får inte riktigt rätt på det..

    Någon som kan hjälpa mig lite här?

  3. #3
    Även jag har en DM500HD men en Apple Extreme och USB hdd ansluten till den. Problemet är ju att mounta hårddisken från dreamboxen som sitter på apple routern. Finns det ingen som fått till det?

Liknande ämnen

  1. DM500 död?
    Av c48jj i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 05:52
  2. [LÖST] La in fel img i DM500 HD
    Av power i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-14, 16:58
  3. Dm500+
    Av amir100 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 13:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss