Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ingen signal på THOR 0.8W

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger

    Ingen signal på THOR 0.8W

    Skärmavbild 2013-05-04 kl. 22.30.28.jpg

    Jag har problem att få in Thor på min parabol, alla sladdar och mottagare är rätt konfigurerade och min satfinder får signal då den är riktad mot Thor men mottagaren får däremot ingen signal... Jag lyckades få in Telstar 15w på parabolen som ni ser i bild (den gröna) men inte THOR (den vita). Vad kan problemet vara? Satfindern får en bra signal på thor men inte mottagaren

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det är inte alls säkert att det är THOR du får in. Har du en satfinder med satellitigenkänning?
    8V och 5V är också rätt starka satelliter

    Om du inte redan har parabolen på taket får du flytta upp den dit då huset framför parabolen är i vägen.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Tack för så snabbt svar Schwede30, Jag har inte möjlighet att sätta upp den på taket då det är en lägenhet jag bor i. Det är en vanlig satfinder som piper, ingen satellitigenkänning. Men enligt bilden ska det gå med milimetern att få signal, är det inte så?

    MVH

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Om du har en mottagare som har en blindsökningsfunktion; aktivera den och se vilka kanaler som dyker upp.

    Dishpointer är inte alltid 100% exakt, även om det är ett fantastiskt redskap. Prova att vinkla parabolen upp och ner när du har hittat THOR för att se om det går att optimmera signalen lite mer.

    Vilken transponder använder du på mottagaren för att kolla om det är THOR?

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Jag testade på 11216 V SR 24500 FEC 7/8 och många mer... Hur ska jag ens hitta satelliten? Jag utgick från dishpointer och sedan körde jag med kompass som är svår att hitta med

    Jag har ju telstar 15w på parabolen nu, skulle jag inte kunna utgå från denna satellit för att hitta thor på något sätt?
    Senast redigerad av Kianian den 2013-05-04 klockan 22:29.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Jo. På http://www.lyngsat.com/atlantic.html ser du vilka satelliter som finns mellan Telstar och Thor. Titta på kanalernas fotavtryck för att se om du kan ta emot signalerna med din parabolstorlek.

    När du har bestämt dig för vilka satelliter och transpondrar du skall använda dig av på vägen till THOR så ställer du in TELSTAR så bra som möjligt.

    Ange parametrarna för nästa satellit och vrid parabolen österut tills du hittar satelliten.

    Optimera signalstyrkan

    Ställ in nästa satellits sökparametrar

    Och så vidare.

    Hittar du inte nästa satellit kan det vara något som hindrar signalen.

    Använd riktiga kanaler! Inte något som är listat som FEEDer.
    Senast redigerad av Schwede30 den 2013-05-05 klockan 07:48.

  7. #7
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Finns det andra paraboler i området, titta vart dom pekar, din parabol ska peka ungefär samma riktning, på de viset borde du kunna hitta, även om du bara har en satfinder, ställ in parabolen på den satellit du hitta. Sedan tittar på på TV med boxen, och gör en sökning, när den hittat en transponder så bör du kunna se namnet på den. Sedan titta på lyngsat eller kingofsat, vad heter satelliten. Så vet du vilken du plockat in och om du sedan måste flytta parabolen till nästa satellit.

    Så får man göra tills man fått in CD eller viasat.

Liknande ämnen

  1. Signal från Thor försvann!?!
    Av Ucklo i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 16:47
  2. Svajig signal THOR 12476
    Av Krille i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 08:36
  3. Får in Thor med bra signal men inte Sirius??
    Av mdredfox8 i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 22:16
  4. Thor Signal...??
    Av trollhattan i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:21
  5. [LÖST] ingen signal thor eller någon sat med en samsung 9500ay
    Av XeeB i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-17, 18:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss