Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 21

Ämne: blåst på konfekten...

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger

    blåst på konfekten...

    hallå kamrater!

    trevligt å se att ni kämpar på som vanligt...en annan har tyvärr inte tid...

    nu ville jag bara slänga in en liten varning...
    om ni beställer från mixeshop och råkar välja "fel" fraktsätt (ATT det var fel framgick inte vid beställningen, dom verkar byta lite hur som helst mellan fedex och dhl)...kolla mailen dom närmaste dagarna efter beställning!
    det gjorde inte jag....så våra snedögda små vänner skickade med hk post istället...
    så här står jag nu 2 1/2 månad senare utan prylar och utan pengar...känns lite smågrinigt!

    hoppet har runnit ut...så som sagt...var vaksamma...

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kanske inte så mycket hjälp just nu, men...
    Om du betalade via Paypal borde du startat ett case där innan 45 dagar gått. I så fall hade du haft rätt bra chans att få dina pengar tillbaka.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Märkligt. Har beställt från mixeshop många gånger, både min dreambox, ett par Android tablets samt telefoner. Jag har då aldrig haft några problem. Är jag i stan kör jag DHL, är jag på landet kör jag EMS då DHL inte skickar till såååå avlägsna orter. Du har haft en jäkla otur då HK Post kan ta hur lång tid som helst. Men har du inte fått tracking number?
    Vu+ Solo SE Version 2

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Kanske inte så mycket hjälp just nu, men...
    Om du betalade via Paypal borde du startat ett case där innan 45 dagar gått. I så fall hade du haft rätt bra chans att få dina pengar tillbaka.
    jaja, man lär sig nåt nytt varje dag....

    visste inte/har inte tagit reda på att man kunde "starta ett case"...tack för tipset! alltid matnyttig info från dig!

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Har du pratat med dem på mixeshop, jag har visserligen aldrig haft någon konflikt med dem direkt, men kontakt vid ett par tillfällen som jag hittills fått bra respons på. Betydligt snabbare på svar än mydalle som jag tycker blivit bra dyra i jämförelse..

    Det där med fraktsätten som de använder sig av är en röra utan sitt like, har beställt tre gånger och alla tre gånger har jag fått olika speditörer, trots att jag valt DHL varje gång Nu har jag min fjärde order ligger inne för behandling, ska bli intressant vad de väljer den här gången. Jag valde..no suprise..DHL ..så jag antar paketet kommer på packåsna
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kermith Visa inlägg
    Märkligt. Har beställt från mixeshop många gånger, både min dreambox, ett par Android tablets samt telefoner. Jag har då aldrig haft några problem. Är jag i stan kör jag DHL, är jag på landet kör jag EMS då DHL inte skickar till såååå avlägsna orter. Du har haft en jäkla otur då HK Post kan ta hur lång tid som helst. Men har du inte fått tracking number?
    har åxå handlat många gånger tidigare och aldrig nåt problem!
    jag har fått ett felaktigt trackingnummer som inte är sökbart...
    det som gör att hoppet är helt borta är att dom tiger som (kinesiska) muren....inte ett knyst trots 15-20 mail till olika adresser!
    surt är det....men det är nog bara att "gilla läget"...

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    har åxå handlat många gånger tidigare och aldrig nåt problem!
    jag har fått ett felaktigt trackingnummer som inte är sökbart...
    det som gör att hoppet är helt borta är att dom tiger som (kinesiska) muren....inte ett knyst trots 15-20 mail till olika adresser!
    surt är det....men det är nog bara att "gilla läget"...
    Jag har också beställt några ggr där, och en gång missade de att packa ner en box, skickade den separat per China post, tror jag det var, jag hade kontakt flera ggr i veckan då paketet dröjde.
    Till slut fick de erkänna att det försvunnit. Det var tror jag 60-65 dar efter.
    Då skickade de en ny med Singapore post och det tog bara 4-5dar.
    Hade kontakt med "Linda" som fixade detta.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Jag har också beställt några ggr där, och en gång missade de att packa ner en box, skickade den separat per China post, tror jag det var, jag hade kontakt flera ggr i veckan då paketet dröjde.
    Till slut fick de erkänna att det försvunnit. Det var tror jag 60-65 dar efter.
    Då skickade de en ny med Singapore post och det tog bara 4-5dar.
    Hade kontakt med "Linda" som fixade detta.
    problemet är som sagt att dom små kräken inte svarar...inte ens hen "linda" som tidigare varit så trevlig och började varje mail med "hello dear"!

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    problemet är som sagt att dom små kräken inte svarar...inte ens hen "linda" som tidigare varit så trevlig och började varje mail med "hello dear"!
    En förklaring till att hen inte svarar denna vecka kan vara att Kina just nu, iaf månd-torsd, firar "Dragon boat festival".
    Men du har ju väntat längre än så
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    70
    Tackad
    2 gånger
    Tjenare
    Du ,jag ser du har handlat på sales@mixeshop.com.Vad tycker du /Hur har det funkat ??
    1.Betalningen??
    2.Frakt ??
    3.Har dom skrivit gåva på paketet ?
    4. OSV OSV OSV
    5. Tips?
    6.Säker leverans eller ?
    Mvh Kröll

Liknande ämnen

  1. Störningar vid regn/blåst
    Av cardiel i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 16:38
  2. Jag är blåst?
    Av rbk i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 19:04
  3. Blåst på kostnad
    Av bojorgen i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:59
  4. En Som KÄnner Sig BlÅst
    Av Jutte i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-06, 10:50
  5. Blåst av VDG???
    Av braindead i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-05-28, 20:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss