Jag vill bara veta på vilken satellit hittar man portugisiska kanaler?
hittade endast 2 kanaler på hotbird ingenting på thor,sirius,eurobird 9,astra 19,astra 23,och astra 28 !
Tacksam för snabb svar
Jag vill bara veta på vilken satellit hittar man portugisiska kanaler?
hittade endast 2 kanaler på hotbird ingenting på thor,sirius,eurobird 9,astra 19,astra 23,och astra 28 !
Tacksam för snabb svar
Jag tvivlar starkt på att du kan få in några portugisiska kanaler från Eutelsat 36B. Däremot finns det många på Hispasat.
http://www.lyngsat.com/packages/cabo.html
http://www.lyngsat.com/packages/meo.html
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
Jag testade med några frekvenser utan resultat
Ibrahim, frågan är också exakt vilka kanaler du vill få in, vilken transponder de ligger på osv. Allt det är avgörande för vilken beam (eller footprint) som gäller just dina kanaler. Det avgör i sin tur om du kan ta in dem eller inte. Nu minns jag inte då det var ett tag sedan jag såg detta. Men t.ex. vet jag att det finns en satellit ungefär över Brasilien som skickar en hel del spanska kanaler från Sydamerika till Spanien och Portugal. Den har en "beam" riktad dit, och man kan ta in den i Sverige men det krävs såklart en större parabol.
Så det är alltså teknisk möjligt för oss i Europa att ta emot Amerikansk TV om det fanns sändningar hit, vilket det inte gör. Det som begränsar är just jordklotet, därför brukar man länka "runt" program för att komma runt klotet och skicka ner det till dem som ska ha det. Lite så fungerar sändningar från olympiska spelen.
Ärligt talat själv behöver inte jag de kanaler....jag har en vän från Portugal och han sa jag kan inte hitta några portugisiska kanaler på satellit det var därför ställde jag frågan här och ville testa hemma hos mig för jag har 105cm talrik
min vän ville veta innan han köper större talrik kanske det går att få in kanaler men jag testade bara några frekvenser som tillhör portugisiska kanaler.