Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: På vilken satellit finns portugisiska kanaler?

  1. #1
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger

    På vilken satellit finns portugisiska kanaler?

    Jag vill bara veta på vilken satellit hittar man portugisiska kanaler?
    hittade endast 2 kanaler på hotbird ingenting på thor,sirius,eurobird 9,astra 19,astra 23,och astra 28 !
    Tacksam för snabb svar

  2. #2

  3. #3
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    Tack Crille44
    Jag har hittat också massa de flesta finns på Eutelsat 36B

  4. #4
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Tack Crille44
    Jag har hittat också massa de flesta finns på Eutelsat 36B
    Jag tvivlar starkt på att du kan få in några portugisiska kanaler från Eutelsat 36B. Däremot finns det många på Hispasat.

    http://www.lyngsat.com/packages/cabo.html

    http://www.lyngsat.com/packages/meo.html
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  5. #5
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nicolito Visa inlägg
    Jag tvivlar starkt på att du kan få in några portugisiska kanaler från Eutelsat 36B. Däremot finns det många på Hispasat.

    http://www.lyngsat.com/packages/cabo.html

    http://www.lyngsat.com/packages/meo.html
    Jag ska testa efter jobbet jag tror att det går att få in för jag har en talrik på 105
    återkommer med resultat

  6. #6
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Jag ska testa efter jobbet jag tror att det går att få in för jag har en talrik på 105
    återkommer med resultat
    Det kommer att gå, tänk dock att elevationen i Stockholm är ca 15 grader. Nu vet inte jag vart du bor men den bör väl var någonstans där.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  7. #7
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Jag testade med några frekvenser utan resultat

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ibrahim, frågan är också exakt vilka kanaler du vill få in, vilken transponder de ligger på osv. Allt det är avgörande för vilken beam (eller footprint) som gäller just dina kanaler. Det avgör i sin tur om du kan ta in dem eller inte. Nu minns jag inte då det var ett tag sedan jag såg detta. Men t.ex. vet jag att det finns en satellit ungefär över Brasilien som skickar en hel del spanska kanaler från Sydamerika till Spanien och Portugal. Den har en "beam" riktad dit, och man kan ta in den i Sverige men det krävs såklart en större parabol.

    Så det är alltså teknisk möjligt för oss i Europa att ta emot Amerikansk TV om det fanns sändningar hit, vilket det inte gör. Det som begränsar är just jordklotet, därför brukar man länka "runt" program för att komma runt klotet och skicka ner det till dem som ska ha det. Lite så fungerar sändningar från olympiska spelen.

  9. #9
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Ibrahim, frågan är också exakt vilka kanaler du vill få in, vilken transponder de ligger på osv. Allt det är avgörande för vilken beam (eller footprint) som gäller just dina kanaler. Det avgör i sin tur om du kan ta in dem eller inte. Nu minns jag inte då det var ett tag sedan jag såg detta. Men t.ex. vet jag att det finns en satellit ungefär över Brasilien som skickar en hel del spanska kanaler från Sydamerika till Spanien och Portugal. Den har en "beam" riktad dit, och man kan ta in den i Sverige men det krävs såklart en större parabol.

    Så det är alltså teknisk möjligt för oss i Europa att ta emot Amerikansk TV om det fanns sändningar hit, vilket det inte gör. Det som begränsar är just jordklotet, därför brukar man länka "runt" program för att komma runt klotet och skicka ner det till dem som ska ha det. Lite så fungerar sändningar från olympiska spelen.
    Ärligt talat själv behöver inte jag de kanaler....jag har en vän från Portugal och han sa jag kan inte hitta några portugisiska kanaler på satellit det var därför ställde jag frågan här och ville testa hemma hos mig för jag har 105cm talrik
    min vän ville veta innan han köper större talrik kanske det går att få in kanaler men jag testade bara några frekvenser som tillhör portugisiska kanaler.

  10. #10
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Ärligt talat själv behöver inte jag de kanaler....jag har en vän från Portugal och han sa jag kan inte hitta några portugisiska kanaler på satellit det var därför ställde jag frågan här och ville testa hemma hos mig för jag har 105cm talrik
    min vän ville veta innan han köper större talrik kanske det går att få in kanaler men jag testade bara några frekvenser som tillhör portugisiska kanaler.
    Har du provat Hispasat 30W? där finns TVI internacional som är krypterad i BISS den finns det koder till.
    Senast redigerad av joakim95 den 2013-06-26 klockan 19:45.

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-10-21, 08:21
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 20:26
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 10:09
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04
  5. SVTs kanaler via satellit?
    Av qbjorn i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 09:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss