Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: viasats frikanaler på vu+

  1. #1

    viasats frikanaler på vu+

    Hej

    Jag har nyss köpt en ny digitalbox, vu+ solo2 och skulle vilja se viasats frikanalspaket (SVTs kanaler) vilket fungerade fint på min gamla nokia-box.

    Nu påstår dock viasat att de inte stödjer vu+ och vägrar låsa upp frikanalspaketet! Så nu sitter jag här med en ny fin digitalbox som jag inte ens kan se SVT på. Finns det inget sätt att se dessa kanaler på vu+? De skall ju vara gratis...

    Tacksam för svar

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    De är inte "fria" pga sändningrätter över landsgränserna. Du måste göra som alla andra & teckna ett abbonemang. Det finns ett speceillt kort som har de "fria" kanalerna & kostar en symbolisks summa + kortavgift.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    sök på scam här på forumet.
    Ska du se att du får in någon SVTkanal, om du är lite hänt.
    Sedan finns det säkert någon tråd som beskriver hur du installerar den.
    Men blir det inte en dyr apparat för endast de kanalerna.

  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    matkoh, precis. Man kan fortfarande (tror jag) skaffa ett frikanals kort eller vad det heter. Då får man i stort sett samma kanaler som idag sänds okrypterade i marknätet. Fast man plockar ner dem från viasat istället (via parabol). Sist jag fick information om det så tror jag dom snackade om att det kostade 350-450kr / halvår eller något sådant. Det är alltså kortavgiften plus krypteringsavgiften man betalar för. CD har samma sak, men man får inte TV6 för den finns inte på satelliten. Det är lite andra priser men i stort sett samma tänk så att säga.

    Det är inte dyrt egentligen, och mycket bra för dem som har urusel täckning via marknätet men där man trots allt vill titta på "gratiskanalerna" via marknätet från satellit. Man behöver dock en standardbox, speciellt viasat då det inte finns några CA-moduler. Med CD kan du använda annan box om du vill.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    finns inget på deras hemsida om fria kanaler eller viasat small
    som man hade förut att man kunde se 1 2 4 6 24 barnkanalen osv
    verkara vara borta nu

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag hade Viasats frikanalspaket för några år sedan men de försämrade det så att det bara innehåller SVT:s kanaler numera. De andra får man betala extra för. Nedanstående text går att hitta om man söker på "frikanalspaketet" på Viasat:s hemsida:

    "Vad ingår i SVT-paketet?
    Du kan få tillgång till SVT-kanalerna om du har en parabolantenn och en digitalbox, godkänd av Viasat. SVT-Paketet innehåller kanalerna SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Extra och Barnkanalen. Frikanalspaketet är kostnadsfritt och du behöver inget programkort (med undantag av våra HD- och inspelningsbara boxar som kräver ett programkort).
    För att få tillgång till ex TV4, TV6 och TV7 krävs ett programkort som beställs via kundsupport på 0771-52 20 00."

    Det verkar vara mycket bättre att försöka få igång scam (som jag dock inte provat själv).
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Just så ja, dessutom typ 3 norska + 2 danska.

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    ........
    Det verkar vara mycket bättre att försöka få igång scam (som jag dock inte provat själv).

  8. #8
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Dom norska kanalerna NRK 1,NRK 2 och NRK Super/NRK 3 är just nu FTA.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Att kunna se dem med VU+ är bara att glömma då boxen måste vara en Viasatbox. (Alltså vara såld av VIASAT). De frågar efter numret på boxen och aktiverar boxen. Det är alltså INGET kort.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    440
    Tackad
    22 gånger
    Då måste nog jag lämna in boxen på reparation, för hemma på min gata fungerar scam på VU+.
    Vilket den inte gör på viasatboxarna trodde jag i min enfald.

    Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
    Att kunna se dem med VU+ är bara att glömma då boxen måste vara en Viasatbox. (Alltså vara såld av VIASAT). De frågar efter numret på boxen och aktiverar boxen. Det är alltså INGET kort.

Liknande ämnen

  1. Chatta med Viasats VD ons 9/3
    Av ldjoha i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 16:48
  2. Viasats egna box
    Av ixxa i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 18:00
  3. Viasats tvillingkort
    Av thriller i forum Viasat
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 19:02
  4. Viasats kryptering
    Av Hyena i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 21:35
  5. [LÖST] Viasats gone??
    Av Tobe i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 16:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss