Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Parabol, Nybörjare

  1. #11
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Jag har även märkt BCM tuner ger dålig signal efter 1-2 år enligt min erfarenhet.
    M tuner är mycket bättre.

  2. #12
    Hi! i have Hd pvr 101-st and wana have hotbird channels whit it can you help me about that ???
    whit more thanks

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    när ni säger dålig bild... menar ni dålig som om att det hackar/bryter... eller dålig som om de vore lägre bitrate ??

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Daniel84 Visa inlägg
    Hej!

    Ska flytta till villa och behöver införskaffa parabol och tycker att Canal Digitals familjepaket verkar vara en bra lösning, Samt man får med parabol med på köpet och dom kommer hem och monterar upp den åt en. Problemet är dock att enligt deras hemsida så monterar dom "max 3 meter upp på vägg" vilket jag tycker låter väldigt lågt..

    Det sitter redan en liten parabol på huset längst upp i nocken, Frågan är om man inte skulle kunna använda sig utav den. Skulle gissa på att den är ~10år gammal och inte använd på minst 5år.


    Samt, Hur ligger det till med dreambox nuförtiden?, Är det något att skaffa istället för boxen ifrån Canal Digital?
    Jag kör Parabol, Canal Digitals familjepaket och en dreambox i sommarstugan. Fungerar helt suveränt! Angående den befintliga parabolen så kan du använda den, du behöver däremot rikta om den (du sa att det står visat på den och då är den med största sannorlikhet riktad mot Astra). 3m ska duga, jag har installerat paraboler på marken åt kompisar och det har inte varit några problem.

    Jag kan bara tala för mig själv, men jag tycker Dreambox är bättre än orginalboxarna för den ger dig mer frihet, jag är datanörd och vill kunna pilla och skruva med inställningarna bäst jag vill. Kortdelning, plugins, extrafunktioner/apps/program. Vad det gäller boxarna i sig kan du lika gärna köpa en klon från något kinesiskt företag. De är precis lika bra som orginal (om någon hävdar motsatsen kan jag bara övertyga dig med att jag har själv beställt in över 30 kloner och INGEN har det varit fel på).

    http://www.yaoxincn.com/ är en riktigt bra site där jag besällt mycket från. Visst, det känns lite fishy att kommunicera med dem via skype(tidigare MSN) på dålig engelska och sedan föra över pengarna till deras paypal-konto. Men som sagt, jag har bara positiva omdömen från dem. Hämtas ut på DHL 2-3 dagar efter beställning, de skickar som gift = ingen tullavgift. Skriver även ner tullvärdet OM det är så att du skulle åka på att betala tull.

    Lycka till!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2010
    Inlägg
    147
    Tackad
    3 gånger
    Här kom montören för Canal digital och monterade parabolen nio meter upp på husnocken. Allt som tillkom var för ett fäste för nock, så inget verkar skrivet i sten. Det blev kanon!

    Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4

Liknande ämnen

  1. Nybörjare, fixa HD box och en parabol!
    Av fisher i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 12:08
  2. Jag Är Nybörjare
    Av Seyed i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-26, 22:36
  3. Nybörjare !!!!!!!!
    Av astolf 2 i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 18:13
  4. [LÖST] nybörjare
    Av selcuk i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 17:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss