Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tänkte dra nya ledningar för nätverk, telefon då jag bygger om. SKA JAG DET?

  1. #1

    Tänkte dra nya ledningar för nätverk, telefon då jag bygger om. SKA JAG DET?

    Hej, jag har två fasta datorer och en bärbar i hemmet. Vi har haft en nätverkskabel till en av datorerna över golvet, delvis under mattor. Nu måste jag tyvärr riva upp golvet av andra skäl och tänkte passa på. Men.... I framtiden väljer väl alla trådlöst? Är det någon mening att dra kabel? Tacksam för synpunkter innan nya golvet ska bli till.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av folke Visa inlägg
    Hej, jag har två fasta datorer och en bärbar i hemmet. Vi har haft en nätverkskabel till en av datorerna över golvet, delvis under mattor. Nu måste jag tyvärr riva upp golvet av andra skäl och tänkte passa på. Men.... I framtiden väljer väl alla trådlöst? Är det någon mening att dra kabel? Tacksam för synpunkter innan nya golvet ska bli till.
    Inte för att jag är någon nätverkstekniker, men jag tycker att när du nu har möjlighet, lägg in rör så du kan dra kabel.
    Jag hävdar att kabel är alltid säkraste överföringen, tycker inte trådlöst är lika stabilt.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    När vi renoverade i huset för crika 1½ år sedan la jag ner dubbla kablar till samtliga rum. De går inte att jämnföra hastigheterna mellan trådat eller trådlöst.
    Så kör på tycker jag, det är ingen kostnad att göra det heller.
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    kabel är kabel ja skulle lägga ner kabel och förberda för mera senare så dra flera eller
    lämmna plats till det

Liknande ämnen

  1. Dra TV/Nätverk/Telefon i bostad
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 12:06
  2. Tänkte tjata lite...
    Av P-son i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 14:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss