Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Ny Dreambox köpes och önskar lite råd!

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger

    Ny Dreambox köpes och önskar lite råd!

    Som trådens rubrik lyder, önskar jag nu gå över till en Dreambox efter att ha använta Skybox S11 ett bra tag.

    Jag har fastnat för Box nr1: http://www.aliexpress.com/store/prod...743587943.html.

    Efter att ha diskuterat med skribenten, Ibrahim över PM föreslog han denna Box nr2(Tack för rekommendation: http://www.mixeshop.com/new-800sem-w...are_p2573.html)
    Anledningen var för han han tycker inte om BCM4505 Tuner och M Tuner är mycket känsligare och just en känslig Tuner är exakt vad jag behöver då jag har svårt med signalstyrkan på Sky Italias HD-kanaler.

    Nu till min fråga: Jag har kontaktat säljaren av Box nr1 och han säger att han byta ut BCM4505 mot en M-tuner om jag så vill för extra 5USD. Tror ni att det skulle uppstå komplikationer för mig om jag nu ber dem att byta mot en M-tuner? Jag är som sagt inte så insatt i själva Dreamboxar så jag har aldrig trixat och pillat på dem, varken i mjuk- eller hårdvaran!

    Vad säger ni?

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Vad skiljer det i pris då med frakt? Jag skulle köpa från mixeshop då tunern redan är isatt och testad. Ska inte vara ett problem att byta men man vet ju inte vilken skruvkompetens han på Ali har.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Vad skiljer det i pris då med frakt? Jag skulle köpa från mixeshop då tunern redan är isatt och testad. Ska inte vara ett problem att byta men man vet ju inte vilken skruvkompetens han på Ali har.
    Tack för din respons. Det är lite skillnad i priset. Box nr1 kommer att kosta ca 210 USD inkl frakt med DHL vilket tar ca 3-7 dagar för leverans enligt säljaren medan Box nr2 kostar uppemot 225USD och tar ca 5-7 dagar för leverans. Dessutom verkar snubbar från AliExpress sidan mer seriösa, sett till deras omdöme.

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Vad skiljer det i pris då med frakt? Jag skulle köpa från mixeshop då tunern redan är isatt och testad. Ska inte vara ett problem att byta men man vet ju inte vilken skruvkompetens han på Ali har.
    Skillnaden mellen BCM tuner och M tuner är....Signal styrka och BCM tuner funkar inte med vilken switch som helst..men Mtuner funkar nästan med alla switch
    Jag säger aldrig nåt om jag inte har testat.............testat är bästa beviset.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Fick hem min andra Dm7020HD box idag Är supernöjd med den första. Min DM500HD har sett sina bästa dagar men rullar på... Lite problem med HDMI kontakten på 500:an glappoflex eller dylikt.
    Det är ju på väg ut version 2.0 av 500 samt 800:an om jag inte missförstått något, så jag hade väntat, dom skall visst få mer flash samt ram

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Jag bryr mig inte mycket om mer ram, flash och sådant. Det enda jag är intresserad av är att boxen är stabil och att signalstyrkan inte försvinner. Min nuvarande Skybox S11 har sett sina bästa dagar. Efter Ibrahims inlägg lutar det faktiskt åt box nr2 även om det kostar en aning mer!

    Ibrahim: Vet du om vilken bootloader boxen kommer med? Av vad jag har uppfattat verkar du köra med Openli 3 med tanke på att box nr 2 är detsamma som du har! Är det lätt att flasha och installera addons på den?

  7. #7
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Det är senaste bootloader ssl84.........ja det är lätt som fan att flasha gå på openplis hemsida ladda ner senaste openpli för dm800se.
    ja det är samma som min box.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  8. #8
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Skillnaden mellen BCM tuner och M tuner är....Signal styrka och BCM tuner funkar inte med vilken switch som helst..men Mtuner funkar nästan med alla switch
    Jag säger aldrig nåt om jag inte har testat.............testat är bästa beviset.
    Jag tvivlar inte alls på dig. Dessutom så är jag dålig på satt. Men det jag skrev om var svar på vilken jag skulle köpa box av. För båda kunde ju leverera den bra tunern.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    BCM Tuner funkar klockrent med EMP switch. om du nu ska använda switch du kan köra monoblock så slipper du switch då funkar bcm och m tuner nästan lika bra inget märkbart iaf

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Tack, Ibrahim, Bogdan och Castro. Jag har redan beställt box nr 2. men tack för era förslag. Däremot funderar jag på och köpa någon slags signalförstärkare. Med tanke på att att jag har jätte kass signalstyrka (20-30% på italienska HD kanaler) så undrade jag om ni kunde tipsa mig om något?

    Jag tänkte en från satpro: http://satpro.se/default.asp?id=9600...28&ucat_nr=107 . Vad tycks? Är det meningslöst eller skulle det hjälpa mitt problem?

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 17:28
  2. Önskar filer från Enigma2 på en DM800
    Av richard_roe i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 10:47
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 14:32
  4. Önskar tips på bästa pris på boxen
    Av mkamf i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-30, 17:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss