Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: EPG-data försvinner

  1. #1

    EPG-data försvinner

    Hej !

    Har problem med att EPG-datan försvinner. Ena stunden har jag info på alla kanaler (dock bara nuvarande och nästa och ibland en till). För att fem minuter senare så är det kanske en av tio kanaler man ser nuvarande info på och inget annat.

    Hur löser man detta? Har installerat CrossEPG enligt lite sökning i forumet men det verkar inte hjälpa. Även installerat epgrefresh men det verkar inte heller göra nån skillnad.

    Såhär ser mina inställningar ut. Kan jag ändra nånting så det fungerar bättre?

    epg.jpg
    epg2.jpg

    DM800 HD SE med OpenPLI 2.1

    Mvh Stellan

  2. #2
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    I epgrefresh under ändra kanaler har du "Viasatmotor" och "Motors TV" där, annars lägg till dom
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av optimal Visa inlägg
    I epgrefresh under ändra kanaler har du "Viasatmotor" och "Motors TV" där, annars lägg till dom

    Hade inte ställt in det så. Ändrat nu och får se om det hjälper annars återkommer jag.


    Tack för tipset!


    Mvh Stellan

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Jag kör 10 minuter comedy central (CD) och 10 minuter Viasat motor varje natt (timer -zap) och jag har nästan alltid 7 dgr EPG, förutom när Viafnatt fuckar till sin vilket händer med jämna mellanrum
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Jag kör 10 minuter comedy central (CD) och 10 minuter Viasat motor varje natt (timer -zap) och jag har nästan alltid 7 dgr EPG, förutom när Viafnatt fuckar till sin vilket händer med jämna mellanrum
    Körde en manuell uppdatering med epgrefresh nu med Viasat Motor och Motors TV. Defaultinställningar, (2 min på varje kanal), och fick 2,5 dagars epg.

    La till CD också och 10+10+10 zappande på natten. Får se om det ger lite mer men nu verkar jag vara på rätt spår

    Tack för hjälpen hittills.

    Mvh

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Jag kör enbart med EPGRefresh och har satt den att zappa till Viasat Motor och Motors TV, kört så här i flera månader utan något problem alls.
    Jag provade förut med t.ex. 2 minuter och 5 minuter på varje kanal men det fungerade inte alltid, så jag satt den på 10 minuter per kanal och sen dess har det fungerat klockrent. Det kanske går att sänka till ~7 minuter eller något, men det spelar ingen större roll eftersom det ändå sker på natten/morgon när alla sover.

    Hoppas det löser sig för dig

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    För mig räcker det med 15 sekunder att EPGRefresh ska fungera. Denna version finns på filsidan nyare än din bild! 1.1.0 finns här ju!
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1201.
    Men jag vet inte om den är bättre än den ni använder.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Håller med wildone, ställa in timer på cd och viasat utan nån inspelning på natten funkar kanon. Kör på comedy central och TV6

  9. #9
    Verkar fungera Ok iaf Har ett par dagara fram, 2-3 dagar ungefär vilket jag nöjer mig med. Tack för tipsen

Liknande ämnen

  1. data port
    Av negotiator i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 10:49
  2. Frekvenser och data för TV3,ZTV m.fl?
    Av AtteB i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 09:30
  3. Oxå data grejer
    Av Anders_79 i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-06, 17:13
  4. Tv Via Data
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-17, 11:38
  5. data köp
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 19:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss