Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Tuning misslyckades.

  1. #11
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Gör en manuell sökning på den satellit som du har problem....välj rensa före sökning.
    gör exakt som bilden se bild...problemet kommer att fixas
    Bifogad fil 1736
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    OK, jag har förtroende för Satpro:s personal så har de sagt så så ligger det troligen något i det. Det är dock inget jag märkt av men mina EMP switchar är mer än fem år gamla och kanske de gör dem annorlunda nu? Det är i alla fall första gången jag hör något om problem med EMP switchar. Beklagar om mitt tips visade sig mindre bra...
    Det är lugnt. Kostade ändå bara 150:-. Däremot tänkte jag prova Ibrahims lösning och se om det hjälper. Gör det inte det funderade jag på just en Spawnswitch men dessvärre kostar den jag vill ha för 500:- så jag undrar om ngn har erfarenhet av en sådan switch kompatibilitet med en DM800 HD SE?

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Gör en manuell sökning på den satellit som du har problem....välj rensa före sökning.
    gör exakt som bilden se bild...problemet kommer att fixas
    Bifogad fil 1736
    Ska jag enbart göra en sökning på Hot 13 satellit eller allihop men bara en i taget? Om jag enbart gör en satellitsökning, ex 13 o samtidigt gör en rensning, försvinner alla kanaler eller bara de från satellit 13?

  4. #14
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av eagle.hotak Visa inlägg
    Ska jag enbart göra en sökning på Hot 13 satellit eller allihop men bara en i taget? Om jag enbart gör en satellitsökning, ex 13 o samtidigt gör en rensning, försvinner alla kanaler eller bara de från satellit 13?
    Gör en sökning endast på den satellite som du har problem....kanalerna försvinner inte.....först den rensar och den hämtar kanalerna på nytt men dina favoriter inte försvinner.
    men du har dålig signal på hotbird vissa kanaler funkar inte korrekt....kommer samma meddelande om har dålig signal tuning misslyckades.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #15
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av eagle.hotak Visa inlägg
    Problemet uppstår när jag ändrar en kanal från Hotbird 13 till ex en kanal från Astra 28. Då får jag ett meddelande om "Tuning misslyckades". När jag startar om image så funkar kanalen utan några problem hur länge som helst (Än så länge).
    Har du provat skifta mellan DiSEqC A/B och ToneBurst?

    Jag hade ett udda problem mellan Thor och Astra4 med en Technomate-switch. Start på Astra fungerade, samma sak med Thor. Men om jag startade på Thor, bytte till Astra (fungerade) men tillbaka till Thor igen så försvann signalen. Ändrade till ToneBurst, sen fungerade allt perfekt.

    Bild från OpenPLi E1
    000847_typesat.jpg
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2013-08-27 klockan 17:24. Anledning: bild

Liknande ämnen

  1. Tuning misslyckades!!!!
    Av SNAKE99 i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2014-01-12, 16:26
  2. bild fryser och tuning misslyckades
    Av dkr1979 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 04:59
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 18:28
  4. DM 800 HD-kanalerna Tuning Misslyckades!?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 20:01
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-24, 10:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss