Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: VU+ Solo2 vs. Dreambox streaming samt airplay

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger

    VU+ Solo2 vs. Dreambox streaming samt airplay

    Hej,

    Jag är lite sugen på ny digitalbox. Idag kör jag en mediadator med tvheadend. Det jag mest är sugen på är att ha en backend som tar emot signalen. Detta vill jag sedan kunna strömma ut till ipad/iphone och köra airplay till tv via Apple TV.

    Anledningen till att jag vill strömma på detta sättet är att jag har redan Apple TV vid alla tv apparater och jag vill slippa dra parabolkabel till varje tv och ha ytterligare en box till varje tv.

    Vad jag förstått så kan båda vu+ solo2 och dreambox 800hd strömma signalen till iphone/ipad. Finns det bra snygga appar med epg osv i appen? Fungerar sedan airplay för att skicka signalen vidare? Kommer subtitles med på de kanaler som inte har subtitles inbränt?

    Egentligen löser tvheadend detta ganska bra så fort de blivit klara med transcodingen men jag vill helst slippa ha en fet dator igång och det krävs ju lite cpu för att transcoda strömmen.

    Förslag på bra box? Snyggt gränssnitt är ett stort plus!

  2. #2
    Har en solo 2 och streamar med appen blackbox till mina appeltv och det fungerar väldigt bra, nästan så det går att streama HD kanaler när man är hemma och 5ghz wifi, men det blir bra bild på vanliga kanaler med.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Jag såg blackbox appen och den såg nice ut. Men är det bara med screen mirroring som man får upp bilden på tv:n eller har den riktigt airplay stöd? För mirroring då blir det bara 1024x768 på tv:n om man kör med ipad.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Det går att strömma live tv också eller? Står på hemsidan att appen inte stöder live hd-kanaler?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    41
    Tackad
    1 gånger
    Tjena,

    Drar liv i denna gamla tråden. Jag såg att om man har vu+ solo2 så kan man köra transcoding på den och få native video format till ipad. Rent tekniskt så borde man kunna köra riktig airplay till AppleTV då? Har appen stöd för det? Någon som vet? Hur bra kvalite blir det med mirroring?

Liknande ämnen

  1. AirPlay plugin
    Av balob i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2014-07-09, 09:37
  2. Streaming Vu+ solo2 vs Dreambox 800Hd
    Av Glidarn39 i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 00:42
  3. VU+ Solo2 VS Dreambox ?
    Av satwizz i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 15:06
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-16, 21:01
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss