Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Nu har jag ett annat problem när jag stoppar in usb minnet i min Humax Bxr hd och spelar upp filmen så kommer inte textningen fram.
Carpe Diem
Någon som vet ?
Carpe Diem
Nja kanske du inte spelade in med text från början ? Ibland händer det att jag själv får trycka AUDIO och Gul på fjärren för att åter få text, trots att jag kör openpli4 som fakstiskt hanterar text väldigt bra.
Vad gällande FAT32 så tror jag grundproblemet är att den är begränsad till 4GB max filesize, fast det kanske någon redan har svarat på
Jag har initierat usb minnet i min solo2 och har provat spelat in men jag kan inte spela upp filmen i min humax bxr-hd ?
Det konstiga är att det funkade spela upp film på humaxen förut när usb minnet var initierat på min dm800 ?
Carpe Diem
Hur stor är filen ? Om den ligger precis runt 4Gb då är det där problemet finns, begränsning i fat32 systemet. Och eftersom du säger att det är en film är risken stor att filen blir stor därav ett problem. Iofs tycker jag att system där man vet att denna begränsning finns ska kunna splitta så man får en till fil osv. Men inte säkert det är då. Testa annars att spela in kortare saker, typ 40min, påbörja sedan en till inspelning för att testa om du nästan kan fylla upp hela utrymmet, tills du kanske har 5% kvar. Om det gick utan problem, då är jag nästan säker på att det är just 4Gb filstorleks begränsningen som är problemet.
Kan du köra andra filsystem, NTFS eller något linux filsystem, är det bättre, där finns inte den begränsningen.