Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 68

Ämne: Har en ny Solo2 !

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Har VU+SOLO2 och inga problem med att komma in i boxen med Filezilla. Endast "ip" till boxen och användarnamn "root", lösenord tomt. Det spelar ingen roll vilken image jag kör det funkar alltid. Aktivera "samba" i boxen så fixar det sig. Kör själv Blackhole för ögonblicket men hade VTI förra veckan och openaTv veckan innan.
    Har alltid cccam 2.3.0 som server med F-dummy, dummy samt c:ip till boxen 12000,12001 dummy dummy i klienterna och detta har alltid fungerat utan problem hos mig.

  2. #12
    8Ledsen nicolito, jag kom inte ens in på adressen du sände !

    Men jag gjorde som rodak skrev, tycks ha fått det att fungera med ftp-programmen nu

    Jag har laddat ner oscam !

    Det är om just det här om Konfigurerandet som jag har läst en massa och letat efter i flera dar nu som har gjort mig alldeles virrig !!
    och nu när jag håller på att leta dessa filer jag skall ändra i så hittar jag inte ens dom !

    Jag har just nu en jäkla migrän efter som den bryter ut när jag blir irriterat ( det är alltså på min egen dumhet som jag är irriterad och att det alltid skall jävlas för mig när jag skall göra någonting eller om jag köper någon elektronisk grej så inte skall ni tro att den är hel inte !!! först måste jag byta eller så saknas det någonting till den ( Köpte en telefon för 1 månad sedan, den fungerade jätte bra enda tills nu ! nu är batteriet nästan dött ! så jag måste in med den och få den kollad varför den dödat batteriet redan ! )

    Ja det var lite outside information bara så att ni förstår att jag behöver all hjälp jag kan få !

    Tackar å bockar för all hjälp jag kan få !!!!!!!!....
    Noddan.

  3. #13
    Hej Axon !

    Tack för ditt inlägg !
    Jag provade också Filezilla men hade samma problem ändå, men det har ju löst sig ändå nu !
    Men till nästa gång när jag byter image så vill jag veta vad du menar med ( Aktivera "samba" i boxen så fixar det sig ) var gör jag det och vad innebär det ?
    Det ser ju ut att vara mycket lättare att göra så än att göra ett nytt lösen varje gång jag vill prova något nytt !

    Sedan undrar jag också om du har viasat-kortet i boxen eller om du har en server på sidan om, låter på det du skriver som du har allt på en server på sidan om.

    ( Har alltid cccam 2.3.0 som server med F-dummy, dummy samt c:ip till boxen 12000,12001 dummy dummy i klienterna och detta har alltid fungerat utan problem hos mig. )

    Trodde att man måste ha oscam om man ville ha kortet i boxen !
    Har jag fel ?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Kör med oscam, tror inte cccam fungerar med nya viasat kort.
    Har du laddat ner oscam från plugin menyn?

  5. #15
    ja jag har laddat ner den via plugin menyn, har även hittat filerna under ( etc/tuxbox/config/oscam/ ) men det står inte mycket mycket i dom filerna ! så jag har ingen aning om vad jag skall göra !Skärmklipp.PNG

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Kan hjälpa dig Har du via kortet parat med en originalbox? Och ska du dela kortet med fler boxar eller bara köra i din Solo2 till att börja med?

    Redigera dina filer, ta bort allt i de och fyll i detta:

    oscam.conf:
    Kod:
    [dvbapi]
    enabled                       = 1
    au                            = 1
    pmt_mode                      = 0
    reopenonzap                   = 1
    user                          = dvbapiau
    boxtype                       = dreambox
    
    
    [webif]
    httpport                      = 16200
    httpallowed                   = 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1
    oscam.user:
    Kod:
    [account]
    user                          = dvbapiau
    au                            = 1
    group                         = 1
    oscam.server:
    Kod:
    [reader]
    label = viasat
    enable = 1
    protocol = internal
    detect = cd
    device = /dev/sci0
    boxid = xxxxxxxx
    cardmhz = 357
    mhz = 357
    emmcache = 1,3,2
    group = 1
    caid = 093E
    Med den configen ska du ha ditt kort i den nedre kortläsaren!
    Där det står boxid måste du räkna ut med hjälp av din originalbox serienummer.
    Ladda ner följande fil för att få fram boxid:
    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1051
    Där står även hur du använder programmet.
    Senast redigerad av rodak den 2013-09-12 klockan 21:13.

  7. #17
    till att börja med tänkte jag bara ha det i solo2 boxen, sedan kanske jag vill dela det med någon fler box ( vore trevligt att kunna ha en box i sovrummet också någon gång ).
    Nu har jag kortet i en viasatPlusHD-box, men viasatboxarna är inge bra !!!!!! så den vill jag lägga på hyllan som reserv. så svaret på din fråga är = kortet är parat mot den boxen !

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Noddan60 Visa inlägg
    till att börja med tänkte jag bara ha det i solo2 boxen, sedan kanske jag vill dela det med någon fler box ( vore trevligt att kunna ha en box i sovrummet också någon gång ).
    Nu har jag kortet i en viasatPlusHD-box, men viasatboxarna är inge bra !!!!!! så den vill jag lägga på hyllan som reserv. så svaret på din fråga är = kortet är parat mot den boxen !
    Okej, använd då den boxens serienummer för att få fram boxid
    If you have a boxid (serial number) thats 17 characters long ex: 33ADAC0110011223A
    Then you only enter 10 of the 17 characters that is marked "Blue" in the example.
    And add a "0" at the end to make it 11 characters.
    Boxid shuld then look like this: 01100112230.
    Om du vill dela kortet lägger du även till detta i oscam.conf:
    Kod:
    [newcamd]
    key = 000102030405060708090A0B0C0D
    port = 34000@093E:000000

    Och detta i oscam.user:
    Kod:
    [account]
    user                          = sovrum1
    pwd                           = valfritt-lösenord
    caid                          = 093E
    allowedprotocols              = newcamd
    group                         = 1
    ident                         = 093E:000000
    User och pwd kan vara valfritt, bara du skriver in samma i sovrumsboxen

    Sedan kan du configuera sovrums boxen enligt följande:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post212779
    Senast redigerad av rodak den 2013-09-09 klockan 19:36.

  9. #19
    aha, börjar att se ett ljus nu

    Skall försöka göra detta nu, men det tar säkert lite tid ? jag vill ju oxså försöka att förstå vad jag gör
    Jag återkommer och berättar hur det går !!!!!!!

    Tack så hemskt mycket, fungerar det så kommer frugan att bli mycket glad för hon har inte fått sett på tv på flera dagar nu !

    Säkert många fler som kommer att bli glad när dom läser den här tråden !!!!!!

    Men som jag sa, jag återkommer och talar om hur det går för mig !
    Tack så länge !!!!!
    Noddan.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Nejdå, det går fort, kopiera och klistra in det jag skrev i de olika filerna.
    Enda du behöver ändra är boxid, och det får du fram snabbt med programmet som jag länkade till, går att räkna ut manuellt också men detta är enklast.
    Sen är du igång, bara starta om

    Det du gör är att du får oscam att läsa kortet [reader] men då kortet bara går att para med en originalbox så behöver du boxid.
    Du lägger även till att [dvbapi] ska kunna komma åt kortet och även uppdatera det.
    Samt att du kan komma åt oscam via webläsaren på port 16200 skriv in ipadress:16200 i din webbläsare så kommer du åt oscams webinterface

    För att dvbapi ska få "logga in" så har du även skapat en [user]

    När du i framtiden lägger till [newcamd] öppnar du även upp port 34000. Då kan du ansluta med övriga boxar i hushållet till ditt kort.
    Då behöver du skapa en användare per box, och det gör du enligt ovan [account]

    Lite snurrig förklaring men bättre än inget :P
    Lycka till!

    Kan tänka mig att frugan blir glad, ajabaja att fixa med tvn under idol :P

    Edit: tänk på att jag redigarede inlägget längre upp, det är detta du ska göra:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post213075

    Nästa inlägg handlade om hur du delar kortet till fler boxar i framtiden och det kan du hoppa över sålänge.
    Senast redigerad av rodak den 2013-09-09 klockan 19:35.

Liknande ämnen

  1. Vu+solo2 sub?
    Av kurdsson i forum Vu+
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 19:55
  2. vu+solo2
    Av kurdsson i forum Vu+
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-05-29, 14:45
  3. Vu+ solo2
    Av nullebulle i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-21, 17:46
  4. VU+ Solo2 VS Dreambox ?
    Av satwizz i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 15:06
  5. New Vu+ SOLO2 & Vu+ DUO2
    Av dragonevo i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 21:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss