Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Mottagare som inte funkar till tvn!!!

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger

    Mottagare som inte funkar till tvn!!!

    Beställde ett abonnemang hos Canal Digital och valde att jag skulle ha den stora inspelningsbara boxen och när jag fick hem det så kopplade jag in det och möttes av ett meddelande på tvn om att DHCP inte kunde synkas så då kontakta jag dom och fick en ny box, men samma fel uppstod med nya boxen med så då tog jag och kontakta dom igen och då sa dom helt plötsligt att det berodde på att min tv inte hade det DHCP krypteringssystem som boxen krävde för att funka med HDMI, så då bad jag om att få lämna tillbaka boxen och ta en modul istället, men det gick inte och det stod inte ett ord om DHCP krypterings systemet heller när jag gjorde beställningen som jag noga läste igenom, så jag tycker att jag borde få lite kompensation för att jag har fått en box som jag inte kan använda för att dom har gjort så min tv inte funkar ihop med deras boxar.

    Är det fler som råkat ut för detta?

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    DHCP? Är du helt söker på att det var/är DHCP?

    Dynamic Host Configuration Protocol är ett nätverksprotokoll, har aldrig hört talas om det i tv-världen öht? Eller är det jag som är oteknisk nu och inte hängt med i nån ny revolution ;P
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    DHCP? Är du helt söker på att det var/är DHCP?

    Dynamic Host Configuration Protocol är ett nätverksprotokoll, har aldrig hört talas om det i tv-världen öht? Eller är det jag som är oteknisk nu och inte hängt med i nån ny revolution ;P
    Ja jag är 100% säker på det, och dom säger att det är ett kopieringsskydd för att man inte ska kunna koppla in boxen till datan med en HDMI kabel och spela in programmen med en dator, jag vart själv förvånad när jag såg det, för har själv aldrig heller hört talas om det, men kan försöka att fixa en bild på det om du vill?

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    ahh du menar HDCP

    Nej det står inte ett ljud om det på CD´s hemsida så reklamera reklamera reklamera
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    han menade nog hdcp som är för hdmi.

    "[h=Digital Content with HDCP:]3[/h]Sony Pictures Entertainment Inc., The Walt Disney Company, and Warner Bros. are the biggest content producers to adopt HDCP encryption technology.Going beyond that is difficult to pinpoint content that has HDCP, but be certain it could be encrypted in any form of Blu-ray disc, DVD rental, cable/satellite service, or pay-per-view programming.
    HDCP only affects HDMI and DVI interfaces, so if you use something else then HDCP is likely not an issue for you right now.
    The DCP has licensed almost 600 manufacturers as adopters of HDCP. "

  6. #6
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Finns ju dosor man "mellankopplar" som tar bort HDCP, kostar kanske 500 kr. Men håller med wildone, står det inget har du rätt att reklamera.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    ahh du menar HDCP

    Nej det står inte ett ljud om det på CD´s hemsida så reklamera reklamera reklamera
    Har nu mailat CanalDigital för över en vecka sen, men har inte än fått nåt svar ifrån dom så det verkar som dom inte bryr sig om det!

  8. #8
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av maur Visa inlägg
    Har nu mailat CanalDigital för över en vecka sen, men har inte än fått nåt svar ifrån dom så det verkar som dom inte bryr sig om det!
    Svarar de inte på mejl, ring!

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Finns ju dosor man "mellankopplar" som tar bort HDCP, kostar kanske 500 kr. Men håller med wildone, står det inget har du rätt att reklamera.
    Okej! Var kan man hitta såna dosor då och vad heter dom då?

  10. #10
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av maur Visa inlägg
    Okej! Var kan man hitta såna dosor då och vad heter dom då?
    Det allmänna namnet är HDCP stripper. Men eftersom det är lite känsligt att ta bort kopieringsskydd är det inte många som skyltar med den här egenskapen längre, även om det fungerar. Alla HDCP-kompatibla HDMI-konvertrar måsta ju "ta bort" HDCP för att fungera. Vill du köra HDMI-HDMI finns bl.a. följande kabel: "Inteligentny iHDMI plus CEC". Det finns även något som heter HDfury och Dr HDMI. Var det är bäst att inhandla dessa vet jag tyvärr inte.

    EDIT: Glömde säga att flera HDMI-splittrar också tar bort HDCP, det svåra är att veta vilken. Här är en som ska fungera. HDfury påstår ju dock att ingen produkt är lika bra som deras. Det är väl dock inte en helt enkel uppgift och har hört att surround-ljud och sådant kan försvinna på vägen.
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2013-10-01 klockan 17:18. Anledning: tillägg

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 08:20
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 14:37
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 19:47
  4. Titaniumkort i olika mottagare- Funkar det bra?
    Av salsero24se i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-09-11, 22:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss