Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Server och teamviewer börjar lagga efter ca 1 och en halv månad med servern uppe!

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Enkelt svar, stavas Windoce :-}

    Ett ännu enklare svar...du har bara ett öga... HMMMMMMM för att använda dina egna ord PERIOD
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Uptime på min firewall:

    mako@gwny:~$ uptime
    18:04:47 up 897 days, 23:06, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
    mako@gwny:~$
    @Matko var det verkligen uptime på firewall denna tråd handlade om?

    Varför kan du inte se "the bigger picture"?

    Kan du inte försöka hjälpa en användare där HAN/HON står just nu istället för att ENBART förespråka linux som första åtgärd?

    Förstår du inte hur enögd du upplevs av människor utanför din sfär?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    @Matko var det verkligen uptime på firewall denna tråd handlade om?

    Varför kan du inte se "the bigger picture"?

    Kan du inte försöka hjälpa en användare där HAN/HON står just nu istället för att ENBART förespråka linux som första åtgärd?

    Förstår du inte hur enögd du upplevs av människor utanför din sfär?

    MVH
    Ha!
    Det svarade han inte på...

    Istället började han sprida sin evigt ensidiga Linux-propaganda i en ny tråd...
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post213331

    Jag ger mig fasen på att om man började räkna statistik på matkoh:s inlägg här i forumet så är minst hälften helt onödiga inlägg som bara är avsedda att elda på hans eviga OS-flaming... Suck!

    Det är inget fel på Linux och som server-os är det ganska oslagbart. Jag använder det själv på ett flertal burkar.
    MEN man måste respektera att inte alla av olika anledningar kan/vill/orkar lära sig Linux. Om de då väljer att köra t.ex. Windows och ber om hjälp med det så är de INTE hjälpta av matkoh:s evigt ensidiga Linux-propaganda!

    Det handlar om att respektera människor och respektera deras val. INTE köra över dem och prata öronen av dem med ensidig propaganda.

    En sån som matkoh är tyvärr ingen tillgång för Linux-communityn utan snarare en belastning. Med sin respektlösa framfart riskerar han att göra människor negativt inställda till Linux enbart beroende på hans attityd.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Ifall jag nu är en ganska erfaren windows användare och ska övergå till linux, kommer det vara svårt för mig att fixa servern?

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kianian Visa inlägg
    Ifall jag nu är en ganska erfaren windows användare och ska övergå till linux, kommer det vara svårt för mig att fixa servern?
    Det är mycket nya begrepp i början så det kan vara lite tungt först.
    Men en av fördelarna med Linux är att det finns en enorm community på nätet. Så det går praktiskt taget alltid att googla fram hjälp ganska enkelt. Och så kan du fråga här.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det är mycket nya begrepp i början så det kan vara lite tungt först.
    Men en av fördelarna med Linux är att det finns en enorm community på nätet. Så det går praktiskt taget alltid att googla fram hjälp ganska enkelt. Och så kan du fråga här.
    Ok !
    Vad är de största skillnaderna jag kommer att märka efter att jag nu kört med windows och newcs, blir det lägre ecm? Vill alltså veta dom största server skillnaderna mellan att köra på Windows respektive Linux?

    Tack

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag körde newcs lite på Windows när jag började med cardsharing för många år sedan och för mig funkade det hyfsat.
    Jag är inte övertygad om att du kommer att märka några fantastiska skillnader i svarstid eller prestanda.

    Däremot är ju en Linux-burk mycket stabilare och vill du ha en burk som bara står och snurrar månad in och månad ut och inte behöver startas om varannan vecka eller så rekommenderar jag en Linux-server. Linux har också fördelen att du kan göra nästan allt "remote", alltså inloggad från en annan dator. Många väljer att placera sin Linux-server i källaren eller i garderoben eftersom man inte behöver pilla på den särskilt ofta.

    MEN newcs är VÄLDIGT gammal och vill du ha en stabil server så tror jag du måste gå över till oscam...

    Så en Linux-server med oscam om du vill ha "top-notch", men visst går det att hanka sig fram med newcs på Windows också. Allt beror på hur stabilt och problemfritt man vill ha det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    59
    Tackad
    4 gånger
    Fast på en Windowsburk kan du göra precis allt remote

  9. #19
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jo, jag vet att man kan använda Remote Desktop, Teamviewer m.m.
    Men i *nix-världen kunde du detta långt innan det fanns på Windows och i *nix kan du ändra inställningar och starta om processer under gång.

    Men, men, jag tycker inte vi startar något nytt OS-krig. Det finns alltför mycket sånt i forumet redan.
    Låt oss bara hjälpas åt istället.

    Men en sista kommentar:
    Jag som kört DOS och Windows nästan innan Windows fanns (jag har t.o.m. kört Windows 2.01 en gång i världen) måste säga att Windows har blivit bättre och bättre och fro.m. Windows 7 är Windows riktigt bra! Jag som jobbat i både Windows-världen och *nix-världen sedan början på 90-talet anser att detta bl.a. beror på att Windows tagit efter mycket som funnits i *nix.
    Man kan se det ganska tydligt om man kollar vilka kommandon som tillkommit i Windows efter Windows 3.1. Saker som ftp, telnet, nslookup, netstat, shutdown m.fl. som du kan köra från kommandoraden i Windows idag fanns inte i Windows från början utan är saker som Windows importerat rakt av från *nix-världen.
    Faktiskt fanns inte ens nätverk i Windows förrän i 3.11 versionen medan det alltid funnits i *nix, så Windows har helt klart inspirerats av (eller knyckt) mycket från *nix. Och idag har Windows nått så långt att det funkar faktiskt riktigt bra.

    Å andra sidan blev Windows snart det helt klart överlägsna alternativet på Desktop-sidan. Att på ett stort företag kunna ha tusentals användare där alla har sina egna profiler och skrivbord. Den biten har *nix inte riktigt kunna matcha. Visst finns det lösningar som NIS och NIS+ m.m. i *nix-världen men det har aldrig riktigt slagit igenom och idag är det inte många företag som använder detta.

    Så på ett stort företag i dag har du *nix-servrar för att sköta saker som mail, www m.fl. server funktioner. Och sedan har du några Windows-servrar som sköter Active Directory m.m. för användarmiljöerna. De som jobbar med servrarna vet att *nix-burkarna rullar och rullar men att Windows-burkarna regelmässigt behöver startas om var 14:e dag eller så för att allt ska flyta. Åtminstone var det så för några år sedan. Jag lämnade IT-världen 2006 så jag har inte hunnit uppleva servrar med Windows av senare versioner än så.

    Kan vi inte bara komma överens om att båda sidorna har sina fördelar och nackdelar utan att man behöver kriga så mycket om det...?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #20
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag ger mig fasen på att om man började räkna statistik på matkoh:s inlägg här i forumet så är minst hälften helt onödiga inlägg som bara är avsedda att elda på hans eviga OS-flaming... Suck!
    Varför börjar han varje inlägg med "Hmmm". OCD?

Liknande ämnen

  1. AzBox Elite, halv död?
    Av card i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 17:17
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 17:31
  3. Server crashar efter ca 5 timmar
    Av Chruz i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 12:58
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 17:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss