Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: cmore live kanalerna

  1. #11
    Köpt ny antennkabel som rekomenderades ovan nu och en antennförstärkare, just nu testar jag antennförstärkaren då jag inte orkade byta min fint dragna kabel. gick mer från 2000 BER till mellan 0-10 BER, ska se ikväll om cmore live fungerar bra när dom sänder hockey.

    Men jag har en fundering på förstärkaren, varför kan man reglera den? Jag har den på lägsta nu för att testa, men varför inte alltid ha den på högsta? varför finns det ens ett reglage?
    Återkommer med resultat senare.

    EDIT:
    Och kan man reglera förstärkaren medans allt är ikopplat eller pajjar man nått då om det nu skulle visa sej att jag behöver höja signalen senare ikväll?
    Senast redigerad av magnar81 den 2013-09-21 klockan 14:17. Anledning: En till fråga

  2. #12
    Jag har också problem med mina Cmore live kanaler. De fungerar när det inte är någon sport som sänds men 5 min in i matcherna så bryts det och jag får inte koder längre. Någon som har råkat på detta? Jag kör med en DM800 med Mgcamd 1.35 mot en Oscam 1.10 server. Alla andra kanaler fungerar i mitt comhem abonnemang utom Cmore live kanalerna.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Man kan reglera förstärkaren för att få en lagom nivå på signalen. Om man krämar på för mycket kan signalen bli överstyrd i ingångssteget på mottagaren och följden blir att man får en sämre mottagning. Ingenting går dock sönder ifall du vrider på för mycket utan det enda som händer är att signalen blir sämre. Du kan skruva medan grejorna är igång det gör inget. Vrid upp signalstyrkan till den blir så bra som möjligt. Sedan behöver du inte vrida längre för då försämrar du antagligen igen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Får inte in dessa kanaler vid automatisk kanalsökning på min dreambox /C More Live HD, C More Sport och C More Sport HD/
    Men jag får in dem övriga c more som action fotboll hockey 234.

    Någon som vet hur jag kan söka manuellt i Kalmar?

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mattheo Visa inlägg
    Eller testa med en trippelskärmad kabel från Kjell, det gjorde susen för mig. Samt ordentliga kontakter, helst F-kontakter. Beroende på box så har du kanske F-kontakt på boxen, annars är Televés-kontakterna bra.

    Kabel:
    http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...4-6-vit-p39478

    Televes-kontakter
    http://www.kjell.com/televes-antennk...tv-hane-p39409
    http://www.kjell.com/televes-antennk...tv-hona-p39411

    F-kontakt:
    http://www.kjell.com/f-ha-7mm-%28ingen-ring%29-p39714
    Mycket bra tips detta, köpte ovan igår och en klar förbättring. Innan hoppade BER upp till 20-30 lite då och då med block i bilden som resultat.
    Efter jag bytt till denna kabel har jag inte sett till någon BER.

    Jag har tidigare försökt med både dämpning och förstärkning utan större skillnad, troligen på grund av att mitt problem har varit att något stör, inte signalen ifrån uttaget.

    Även SVT1 HD ligger på 370MHz som verkar vara en problemfrekvens.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av danielpeck Visa inlägg
    Jag har också problem med mina Cmore live kanaler. De fungerar när det inte är någon sport som sänds men 5 min in i matcherna så bryts det och jag får inte koder längre. Någon som har råkat på detta? Jag kör med en DM800 med Mgcamd 1.35 mot en Oscam 1.10 server. Alla andra kanaler fungerar i mitt comhem abonnemang utom Cmore live kanalerna.
    Det hör igentligen inte hemma i denna tråd men om du skaffar abbonemang på dessa går det nog bättre. 5 min låter som någon typ av "preview"-tid.

  7. #17
    Har testat med nya antennkabeln nu och det fungerar kanon, även antennförstärkaren fungerade kanon. Så helt enkelt hade jag väl en för lång skit kabel

Liknande ämnen

  1. Cmore play
    Av nicolito i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 21:56
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 12:35
  3. Kan inte se CMore Live kanalerna
    Av marcussi i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2013-02-02, 09:30
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-16, 23:35
  5. frekvenser cmore live
    Av neon_abk@hotmail.com i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-27, 18:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss