Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Openwebif problem, kommer inte förbi inloggning.

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger

    Openwebif problem, kommer inte förbi inloggning.

    Har flasha om boxen i hopp om att detta skulle lösa sig men problemet återstår. Om jag öppnar port 80 och har oskyddat kan jag utan problem streama till surfplattan eller mobilen.

    Direkt jag använder inloggning kommer jag inte vidare. Jag har provat byta lösenord på boxen via putty/telnet men det stoppar ändå. Exakt som det vore fel lösen.

    Visst sjutton har boxen och Openwebif samma inloggning? Tex användare root och lösen password123... Vad gör jag? :S

    Openpli 3.0, 800 hd se
    Senast redigerad av hedztrem den 2013-09-21 klockan 08:21.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    boxen ftp://192. osv webif http://192. osv är det väl har jag för mig. Så prova ftp://192.xxxxx sedan root + 123....

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tattisator Visa inlägg
    boxen ftp://192. osv webif http://192. osv är det väl har jag för mig. Så provaURL]ftp://192.xxxxx[/URL] sedan root + 123....
    Nu är jag inte riktigt med.. Jag brukar aldrig ange ftp eller http före ip. Måste man det? Sen så försöker jag nå den externt, alltså inte hemifrån. Vill kunna byta kanal när jag har plattan med mig för att tex se en speciell kanal.

    Internt funkar inte heller..

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Testa så får du se om det blir någon skillnad

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tattisator Visa inlägg
    Testa så ser du se om det blir någon skillnad
    Har inte kunnat testa förrän nu. Om jag använder ftp så hamnar jag på Google

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Kan ju tillägga att jag inre kan ändra lösen för Openwebif under plugins, som många nämner i trådar på Google. Hur lyckas jag med det?

    Edit: Har nu upptäckt att det verkar som jag inte har något lösenord. Trots jag ändrar det i putty med passwd kommandot så nästa gång jag öppnar programmet så behövs inget lösen, inte heller i dcc eller dreamboxEdit. Vad kan vara fel?
    Senast redigerad av hedztrem den 2013-09-21 klockan 22:25.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Kan meddela för er alla att det var imagen som gjorde det. Provade 3 olika openpli. Vart likadant.. La in newnigma2 idag och passwd funkade på första försöket! Har nu skyddat openwebif och lösen på root. Skönt! Jäkla märkligt...

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hedztrem Visa inlägg
    Kan meddela för er alla att det var imagen som gjorde det. Provade 3 olika openpli. Vart likadant.. La in newnigma2 idag och passwd funkade på första försöket! Har nu skyddat openwebif och lösen på root. Skönt! Jäkla märkligt...
    Hade du senaste versionerna av de OpenPLi images du lag in? Jag såg någonstans på OpenPLis forum att det var något strul med att skriva in lösenord men tror dom hade skrivit att det skulle vara fixat i nästa release.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Traxzl Visa inlägg
    Hade du senaste versionerna av de OpenPLi images du lag in? Jag såg någonstans på OpenPLis forum att det var något strul med att skriva in lösenord men tror dom hade skrivit att det skulle vara fixat i nästa release.
    Nix, jag har mgcamd som inte funka med 4:an så körde på olika 3.0

Liknande ämnen

  1. Kommer inte åt oscam!
    Av Bülow i forum Vu+
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 21:36
  2. Kommer inte in Cs'n
    Av erhan_18 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 19:27
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 23:49
  4. Komma förbi filter....
    Av hejaifk i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 07:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss