Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Xbmc & Dreambox

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av optimal Visa inlägg
    Lånar tråden lite, installerade raspbmc på min raspberry pi och aktiverade live tv mot min dm8000, får med textningen på hd filmkanalerna men inte på sd filmkanalerna går det att fixa (har köpt mpeg-2 licens för sd kanalerna)
    Jag vet inte om det finns någon som är riktig expert på XBMC här? Men vad jag förstår så stöder inte XBMC subtitles på live-TV?
    Jag har i alla fall aldrig lyckats få igång det...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Klart att texterna funkar också dock kör jag inte raspberry pi så jag kan inte svara för hur det är där men via datorn så finns allt via undertexter. Sen får du det att funka med hd kanaler så bode det funka automatiskt för sd också. Så jag tycker det låter konstigt... Men jag skall kolla upp det mer nogrant om det behövs.

    Edit: Kom på sen att xbmc inte stödjer teletext. Däremot kan du göra ett script som stänger ner xbmc (minimerar) och öppnat upp det i vlc istället på så sätt får du sub istället. men det är ett jävla mög. jag gör så när jag skall spela upp 3d filmer vilket xbmc inte stödjer heller
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-11-24 klockan 21:32.

  3. #13
    Jag kör en Rasp med OpenELEC. Tycker mig inte få igång HD-kanaler alls, kör wifi med bra throughput (även testat med trådat, fast då med RaspBMC bara).

    Nån form av bild blinkar till, sen avslutar den bara och hoppar tillbaka till kanallistan med det vackra vardagsrummet till höger.

    SD funkar prima! Men låter som ni övriga kör HD utan problem? Var övertygad om att hårdvaran i den lilla rackaren inte pallade/Enigma-pluginen inte var så bra kodad typ..

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dedsi Visa inlägg
    Jag kör en Rasp med OpenELEC. Tycker mig inte få igång HD-kanaler alls, kör wifi med bra throughput (även testat med trådat, fast då med RaspBMC bara).

    Nån form av bild blinkar till, sen avslutar den bara och hoppar tillbaka till kanallistan med det vackra vardagsrummet till höger.

    SD funkar prima! Men låter som ni övriga kör HD utan problem? Var övertygad om att hårdvaran i den lilla rackaren inte pallade/Enigma-pluginen inte var så bra kodad typ..
    Jag kör en Raspberry Pi med OpenELEC och trådat nätverk. HD-kanalerna funkar sådär. Vissa kanaler går inte alls t.ex. History Channel HD, har inte lyckats lura ut varför. Andra som t.ex. Discovery Channel HD går ganska bra fast de tar längre tid att synka in än SD-kanalerna.

    Sammanlagt upplever jag inte XBMC på Raspberry Pi som riktigt stabil, det hänger sig ganska ofta.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag kör en Raspberry Pi med OpenELEC och trådat nätverk. HD-kanalerna funkar sådär. Vissa kanaler går inte alls t.ex. History Channel HD, har inte lyckats lura ut varför. Andra som t.ex. Discovery Channel HD går ganska bra fast de tar längre tid att synka in än SD-kanalerna.

    Sammanlagt upplever jag inte XBMC på Raspberry Pi som riktigt stabil, det hänger sig ganska ofta.
    Då har vi mao ungefär samma upplevelse alltså ... Hade varit nice med en lite mer stabil "player" än den Enigma-plugin och LiveTV som erbjuds idag. Tuxbox mot min gamla DM500 funkade oerhört mycket bättre, dock begränsad funktionalitet.

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Nedanstående gäller OpenELEC på Raspberry Pi:

    De sista dagarna har jag labbat med att lägga över Storage partitionen på USB-minne eller t.o.m. hårddisk. Det snabbar faktiskt upp XBMC ganska mycket och det borde bli lite stabilare också eftersom jag tror att en del av hängningarna beror på väntetider i systemet.

    Det har också den fördelen att man kan börja återanvända gamla 1GB SD-kort som ligger och skräpar eftersom OpenELEC utan Storage tar väldigt liten plats.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Jag kör med en dm800hd se clone. Fungerar fint att streama mellan boxen och pc med xbmc. Mitt problem är att det inte hänger med när jag kollar på hockey och fotboll bilden blir lite randig när det går förfort. Någon som har en lösning på detta? Allsvenskan börjar ju nu.


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Ja du kan väl titta på Brynäs som jag gör, de spelar så sakta så det blir inte alls randigt för mig.
    Detsamma gäller för Gävle IF, förutom när de slår sina långa bollar på Bengt 0rem0.
    Så byt favoritlag så löser det sig, ska du se.
    lycka till

  9. #19
    Får verkligne inte det här att fungera,
    "connection lost" är det enda vu+ säger
    jag kör openpli på dm800

    streaming port 8001
    http port 80



    ingen authenticering kör jag, vad har jag missat?

    kör tuxbox på en 7000 som fungerar fint, lägger man till vu+ på samma sätt som tuxbox?
    /4

  10. #20
    Seniormedlem BruketFanss avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    BruketTown
    Inlägg
    163
    Tackad
    7 gånger
    Fortfarande ingen som har fått Picons att fungera i kanallistan?

    Se mitt tidigare inlägg.
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post217280


    ScreenShot001.jpg
    Senast redigerad av BruketFans den 2014-09-20 klockan 09:08.
    DM800HD SE x 2 | Newnigma2 |
    Goody Goody...

Liknande ämnen

  1. [LÖST] DM500HD med XBMC Frodo v12.2
    Av bdapaho i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 10:01
  2. [LÖST] xbmc + dreambox hur?
    Av vhek i forum Dreambox
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2013-08-05, 16:17
  3. IPTV via XBMC PVR ?
    Av htilly i forum IP-TV
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 15:38
  4. XBMC För windows med MCE Remote
    Av forhike i forum Guider
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 20:56
  5. XBMC strul
    Av Rios i forum Xbox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 11:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss