Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 37

Ämne: Behöver filer från openpli 3.0 eller 4.0

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Men jag har läst allt. Du skriver att det är det bästa programmet för fjärranslutning. Vilket det inte är. Du kan göra så mycket mer med en ssh anslutning. Jag menar att du överdriver när du skriver ord som "bästa" och "snabbaste" när det inte är sant. Det kan få andra användare att tro att det inte finns något bättre alternativ än teamviewer. Men det finns bättre, snabbare och säkrare sätt att fjärransluta till sina apparater hemma.

    Bara för att teamviewer är enkelt att använda betyder inte automatiskt att det är "bästa och snabbaste"

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
    Senast redigerad av rodak den 2013-09-27 klockan 13:11.

  2. #12
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    I den kategorin som bäst & snabbast slår ssh teamviewer med hästlängder.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #13
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Inget fönster i ssh utan bara terminal. Så det är ganska olika.

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Inget fönster i ssh utan bara terminal. Så det är ganska olika.
    Precis, det är lite grann som att jämföra äpplen med päron...

    Jag kör gärna ssh och använder ssh-tunneling för att komma åt all min utrustning hemma. Men ska jag fjärrstyra en Windows-maskin är det Teamviewer eller RDP som gäller.

    Har förresten ofta kört RDP över ssh-tunnlar så det ena utesluter inte det andra utan snarare kompletterar de olika sätten varandra beroende på vad man vill göra.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rodak Visa inlägg
    Men jag har läst allt. Du skriver att det är det bästa programmet för fjärranslutning. Vilket det inte är. Du kan göra så mycket mer med en ssh anslutning. Jag menar att du överdriver när du skriver ord som "bästa" och "snabbaste" när det inte är sant. Det kan få andra användare att tro att det inte finns något bättre alternativ än teamviewer. Men det finns bättre, snabbare och säkrare sätt att fjärransluta till sina apparater hemma.

    Bara för att teamviewer är enkelt att använda betyder inte automatiskt att det är "bästa och snabbaste"

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
    Snälla du blandar teamviewer med ssh.....jag brukar göra så här från dator till dator när jag använder teamviewer !och teamviewer är bästa och snabbaste för fjärranslutning när det gäller fjärransluta till en dator.

    det finns inte nån program som kan knäcka teamviewer i nu läge !teamviewer och ssh är inte lika !
    hoppas att du förstår nu.
    Senast redigerad av Ibrahim den 2013-09-27 klockan 14:04.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    @ Ibrahim
    Om du sätter likhetstecken mellan dator = Windows-maskin så stämmer ditt resonemang.
    Men det finns en uppsjö datorer som inte är Windows, t.ex. små Linux-burkar och de kommer du åt bättre med ssh eller någon annan lösning.

    Så som sagt, vad som är bäst beror på vad man vill göra.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    @ Ibrahim
    Om du sätter likhetstecken mellan dator = Windows-maskin så stämmer ditt resonemang.
    Men det finns en uppsjö datorer som inte är Windows, t.ex. små Linux-burkar och de kommer du åt bättre med ssh eller någon annan lösning.

    Så som sagt, vad som är bäst beror på vad man vill göra.
    Håller med dig 100% med ssh kopplar man direkt till boxen det är snabbt och fin ingen snack om saken.
    men jag skrev jag brukar använda teamviewer från en windows mashin-en windows maskin sen öppnar jag dreamboxedit eller dcc tar hand om boxen.
    jag menade inte ssh och boxen.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  8. #18
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    ssh kör man naturligtvis till en av (linux-)datorerna på insidan, sedan kommer man åt allt som finns där.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    matkoh din retsticka

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    ssh kör man naturligtvis till en av (linux-)datorerna på insidan, sedan kommer man åt allt som finns där.
    Precis det jag menar, fast det behöver ju inte vara en renodlad "dator", fungerar utmärkt med en linuxbox (dreambox, vu+ etc.), som egentligen är en dator men alla ser det inte så. Man kan köra ssh mot boxen och sedan rdp eller vad man nu vill till en Windows dator eller vad man än vill ansluta till inom sitt lokala lan. Men tror inte Ibrahim inser dessa möjligheter.
    Så jämföra teamviewer med ssh går alldeles utmärkt. Du får inte bara en terminal utan full tillgång till alla möjliga prylar med alla tillgängliga protokoll.
    Då e man inte låst vid att någon måste sitta hemma vid datorn och köra teamviewer.

    Ibrahim, jag menar inte att vara dryg. Men att utse teamviewer till "bästa och snabbaste" är en överdrift till max. Långt ifrån bästa, man måste köra hem eller ha någon hemma för att det ska fungera. Vad är bäst och snabbast med det?
    Du kan uppnå det du vill via en ssh tunnel och mycket mer än så. Hoppas att du förstår nu!

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
    Senast redigerad av rodak den 2013-09-27 klockan 17:27.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 20:13
  2. Behöver openpli image till dm800se
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 22:47
  3. STOSTOP ur funktion, behöver MII-filer
    Av legendshine i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 01:53
  4. Behöver hjälp med att göra hex-filer
    Av code_name_viasat i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 23:03
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-30, 15:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss