Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 37

Ämne: Behöver filer från openpli 3.0 eller 4.0

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    Rodak....Jag använder Teamviewer och jag kommer åt mina Windows maskiner på distans utan att behöva köra hem eller ha någon hemma , kör med TeamViewer Host som är en system tjänst

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ZZTop Visa inlägg
    Rodak....Jag använder Teamviewer och jag kommer åt mina Windows maskiner på distans utan att behöva köra hem eller ha någon hemma , kör med TeamViewer Host som är en system tjänst
    Så framförde inte Ibrahim det, han beskrev det som att ingen va hemma och då kunde han inte använda Teamviewer. Men tydligen går det, case closed

  3. #23
    Eftersom TS skrev att han ville ha filer från en OpenPLI-installation så har rodak och matkoh rätt. SSH hade varit bäst i just detta fallet, eller kanske till och med FTP'a till boxen.

  4. #24

  5. #25
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    ssh tunnlar är underbart!
    När man fattat hur det fungerar och när man lärt sig sätta upp såna så öppnar sig helt nya möjligheter!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #26
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Jag kommer att få mens tills Rodak förstår vad jag menade från början ....brukar du alltid förstå så sen?
    Matkoh frågade "Teamviwer" ?? Vad är det för påfund och jag trodde att matkoh vet inte vad teamviewer är det var därför jag skrev och förklarade
    Jag brukar göra allt via teamviewer det är bästa och snabbaste program för fjäranslutning från en dator till någon annan dator
    jag skrev inte något om boxen och ssh....det är ni som har börjat med ssh och box.hoppas att du förstår nu !
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  7. #27
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Matkoh älskar att spela idiot för att provocera fram sitt Linux-tjat.
    I verkligheten vet han en hel del om Windows-världen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #28
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    @Atomized du har så rätt, tyvärr så behärskar jag Windocevärlden till fullo, MEN jag vill inte hålla på med skiten. Ju mer man lär sig om den omöjliga världen dess mindre vill man ha med den att göra. Sedan är det så att vi som behärskar Linux inte har några som helst problem att ta sig fram i windoce-världen, MEN de som anser sig kunna Windoce, klarar absolut noll i den öppna världen. Finns det inget att klicka på, då går inte problemet att lösa.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Jag kommer att få mens tills Rodak förstår vad jag menade från början ....brukar du alltid förstå så sen?
    Matkoh frågade "Teamviwer" ?? Vad är det för påfund och jag trodde att matkoh vet inte vad teamviewer är det var därför jag skrev och förklarade
    Jag brukar göra allt via teamviewer det är bästa och snabbaste program för fjäranslutning från en dator till någon annan dator
    jag skrev inte något om boxen och ssh....det är ni som har börjat med ssh och box.hoppas att du förstår nu !
    Alltså när du använder ordet "bästa och snabbaste" så får jag mens på dig. Vad är det du inte förstår? Det finns bättre, snabbare och säkrare sätt att ansluta från en dator till en annan. Bara för att du inte vet hur man gör och för att du inte förstår vad jag och matkoh menar så betyder det inte att vi har fel.
    Men tro du att det inte finns något bättre fast det finns. Du skriver ofta inlägg och använder order "bästa", men det finns ofta bättre lösningar än du föreslår.
    Jag vill som sagt inte vara dryg eller bråka, men att hävda att allt du använder är bäst är en överdrift. Var bara det jag anmärkte på från början. Sen drog du igång.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

  10. #30
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rodak Visa inlägg
    Alltså när du använder ordet "bästa och snabbaste" så får jag mens på dig. Vad är det du inte förstår? Det finns bättre, snabbare och säkrare sätt att ansluta från en dator till en annan. Bara för att du inte vet hur man gör och för att du inte förstår vad jag och matkoh menar så betyder det inte att vi har fel.
    Men tro du att det inte finns något bättre fast det finns. Du skriver ofta inlägg och använder order "bästa", men det finns ofta bättre lösningar än du föreslår.
    Jag vill som sagt inte vara dryg eller bråka, men att hävda att allt du använder är bäst är en överdrift. Var bara det jag anmärkte på från början. Sen drog du igång.

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
    Snälla jag vill inte heller vara dryg eller bråka .....jag använder inte teamviewer bara för att överföra filer !!!!!!!
    Jag menade teamviewer är bästa och snabbare program för fjärranslutning från en dator till någon annan dator....finns inte bättre program
    om det finns var så god skriv vad är det för program?finns inte bättre alternativ.
    Om dina vänner får problem med datorn hur ska du hjälpa dem?du måste säga ladda ner teamviewer för att du ska fjärransluta till hans dator!!!här använder du inte ssh !

    När du är hemma någon behöver din hjälp till boxen ska du använda ssh eller teamviewer?du kan inte använda ssh när du vill men du kan använda teamviewer hela tiden för allt
    Idag har jag problem med boxen och jag säger till dig Rodak kan du hjälpa mig
    Hur ska du hjälpa mig här ssh betyder inget så måste du säga till mig öppna teamviewer...förstår du vad jag menar

    jag har inte skrivit teamviewer är snabbare än ssh när det gäller överföra filer det är du och linux kungen började skriva om ssh.
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-27, 20:13
  2. Behöver openpli image till dm800se
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 22:47
  3. STOSTOP ur funktion, behöver MII-filer
    Av legendshine i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 01:53
  4. Behöver hjälp med att göra hex-filer
    Av code_name_viasat i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 23:03
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-30, 15:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss