Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: 2 dreamboxar samma fjärkontroll

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Så blir det när man inte orkar läsa ett helt inlägg, står bara på någon rad före ditt översatta citat att det fungerar med 800:an.
    Så då får du hålla tummarna att du inte får den splitternya fjärren, för det underlättar om du kan kör lika/samma keymap.


    Citat Ursprungligen postat av lasaq Visa inlägg
    Hmm, jag har väl en stor fjärrkontroll antar jag......... det funkar inte iallafall. Det var det där med DM7000 jag mera tänkte på......hursomhelst så har jag hittat ett plugin som man kan välja RCU kanal med. Det visar sig när jag får nya boxen om det funkar. Tack för hjälpen alla ovanstående.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Boxen är på Arlanda nu så den kommer imorgon Har kollat din länk igen och jag hittar ingenting om dm800 i den engelska översättningen. Kanske det står längst upp på tyska att det funkar med dm800..........tyska är inte min starka sida. (jag vet att det finns google translate, översätt med bing mm men det är bara skit). Återkommer med svar om det är tejp som gäller för mig.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    jaha du har alltså en liten RCU till din 800:a, synd.
    jag trodde de bara följde med typ 500:an
    http://www.comhit.net/showthread.php...ontrol+channel samma gäller för din länk, din lilla spoling.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    139
    Tackad
    22 gånger
    Funkar bra hos mig kör openpli på dm8000 och dm800hd se och använder plugin "remote Control setup" där kan välja olika kanaler för boxarna. du behöver även ställa in motsvarade kanal för fjärrkontrollerna se nedan. And the procedure in english:
    WARNING: be careful. Don't mistype anything. If you mistyped something, disconnect the battery for a short moment
    instead of continuing.
    Please note that these instructions are ONLY FOR THE BIG RCU (DM70xx), not for the smaller ones.
    First, you need to "unlock" the RC. This must be done in the following way:
    1.) press the Dream-key (the upper one)
    2.) press shift (next to the power button) until the RCU blinks two times,
    3.) now, without mistyping, enter the following numbers: 9 - 8 - 2
    now the RC has to blink four times. If it blinks only two times, the RC was already unlocked (and is now locked),
    so just repeat the procedure.
    Now you can choose the "level":
    1.), 2.) like above,
    3.) Press the following keys: 0 - 0 - 3 - 1 for level 1,
    OR 0 - 0 - 3 - 2 for level 2,
    OR 0 - 0 - 3 - 3 for level 3,
    OR 0 - 0 - 3 - 4 for level 4,
    now the RC has to blink two times. if it blinks only one time, the RC was not unlocked.
    now you can lock the RC (with the procedure above) again if you like.
    Please note: You are doing this on your own. If you mistype anything, you can set options which cannot be reset
    without a cable to the PC. If you only use 982 and 003x, nothing can happen, but be careful.

    PS detta gäller nog bara på orginalboxar, provade på en clone där sänder fjärren på DM8000-RC layer 4 och verkar inte kunna ändras, denna fjärr saknar oxå 6 pinnar ovanför batterierna som finns på orginal fjärrarna som syns om du tar bort batteriluckan.
    Har du en clone och en äkta så ställ in clone boxen på DM8000RC layer 4 och välj vad du vill på den äkta.
    Senast redigerad av piphalu den 2017-01-10 klockan 11:28.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Har väl provat det där ca 100 gånger nu och jag får det inte att funka i alla fall.......fjärrkontrollen blinkar inte som den ska.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Jag förstår inte vad du menar.
    Det fungerar att göra så som angivet.
    I min tyska länk, i din länk (läs matko's inlägg), läs piphalu's inlägg i denna tråd om annan plugin.
    sedan har jag inte sett vilken fjärr du fick med din nya box.

    Så ta fram tejpen och telefonen och lycka till.


    Citat Ursprungligen postat av lasaq Visa inlägg
    http://www.comhit.net/showthread.php...ontrol+channel samma gäller för din länk, din lilla spoling.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Det är en likadan fjärr som den till 800 HD en svart (stor). Det verkar som att det dm 8000 eller 7000 inblandad för dom som får det att funka.
    1. Jag trycker på dreamknappen
    2.Jag håller nere shift tills dreamknappen blinkat 2 gånger
    3.jag knappar in 9 8 2 och dreamknappen blinkar endera 1 gång eller 3 gånger.........sen kommer jag inte längre..........


    remote Control setup är ju beroende av att jag lyckas programmera om fjärrkontrollerna.


    multilirc tänkte jag prova med eventuellt
    Senast redigerad av lasaq den 2013-10-08 klockan 11:02.

  8. #18
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    20
    Tackad
    6 gånger
    Sen ska du trycka dreamknappen igen. Sen shift till den blinkar två gånger sedan 0 - 0 - 3 - 1 for level 1. Så ska den blinka två gånger. Multirc gör samma sak som Remote Control Setup, så lyckas du inte programmera om fjärren så hjälper inte det heller.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    45
    Tackad
    2 gånger
    Jag har ju inte skrivit det men det är kloner jag har, kan det vara problemet?

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-06, 07:57
  2. Fjärkontroll
    Av Lucky64 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 14:45
  3. Fjärkontroll och dubbla boxar
    Av medde i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 15:57
  4. Ny Fjärkontroll DM600
    Av nazzoo i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 21:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss