Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Canal Digital Pairing

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    115
    Tackad
    9 gånger

    Canal Digital Pairing

    Hejsan!

    Läste detta idag på CDs hemsida

    "Den 16 oktober blir kanalen C More Fotboll HD en pairad kanal.

    Nu blir C More Fotboll HD som ingår i C More Sport och C More Max paketen en pairad kanal. Det innebär att vi parar ihop innehållet i ditt abonnemang med din specifika HD-box och tillhörande kort. Syftet med detta är att endast du som betalar för abonnemanget skall kunna se kanalen. Genom tekniken pairing hindra vi dem som tittar med så kallade piratkort.
    Alla våra nyare HD-boxar klarar av den nya tekniken med ”pairing”. Om du har en äldre HD-box eller en standardbox kommer du att kunna fortsätta att se samma innehåll i standardformat på kanalen C More Fotboll."

    Är detta början på slutet för oss som har valt att använda egna boxar?

    Källa: http://www.canaldigital.se/kundservi...re-Fotboll-HD/

    EDIT: Råkade lägga den i fel forum. Flytta gärna den någon som kan. MVH
    Mgcamd: 1,38
    Newnigma2

    Thor 0.8 - Astra 4.8 - Digiturk 7.0 - Hotbird 13.0 - Eutelsat 16.0 - Astra 19.2 - Astra 3B 23.5 - Astra 28.2

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    AlexanderI, dom säger piratkort men det dom syftar på är såklart "kortdelning". Början till slutet, ja kanske.

    Vad jag vet så kopplas ALLA nya abonnemang, eller kort mot de nya boxarna (vet inte om det är pairing men tror det). Hade förut äldre boxar som funkade fint, fick tag i en begagnad vit HD box för jag ville testa om den var bättre osv. Inget fungerade, men när man ringde upp kundtjänst och dom lagt in kortet samt boxen i någon databas eller vad det var, sedan började det fungera.

    Antagligen är det bara en tidsfråga innan alla HD kanaler blir "pairade" men frågan är exakt vilka boxar som klarar av det, och jag tror inte CD direkt har bråttom att fixa detta, man vill ju inte ha missnöjda kunder, men dom är nog tvingade, ha för mig att det var de stora hollywood bolagen som har detta som krav på HD kanaler eller något sådant.

  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    AlexanderI, dom säger piratkort men det dom syftar på är såklart "kortdelning". Början till slutet, ja kanske.

    Vad jag vet så kopplas ALLA nya abonnemang, eller kort mot de nya boxarna (vet inte om det är pairing men tror det). Hade förut äldre boxar som funkade fint, fick tag i en begagnad vit HD box för jag ville testa om den var bättre osv. Inget fungerade, men när man ringde upp kundtjänst och dom lagt in kortet samt boxen i någon databas eller vad det var, sedan började det fungera.

    Antagligen är det bara en tidsfråga innan alla HD kanaler blir "pairade" men frågan är exakt vilka boxar som klarar av det, och jag tror inte CD direkt har bråttom att fixa detta, man vill ju inte ha missnöjda kunder, men dom är nog tvingade, ha för mig att det var de stora hollywood bolagen som har detta som krav på HD kanaler eller något sådant.
    Synd om det nu skulle bli så.
    Jag tycker att det är en frihet att kunna använda vilken box man själv vill använda om man inte tycker om deras originalboxar.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Finns väl fortfarande möjlighet att använda vilken box man vill om dom tillåter att man använder en godkänd CAM, vet iofs inte om Canal Digital kommer att tillåta detta.

  5. #5
    Sista dödsryckningarna för att försöka rädda en döende affärsmodell.
    Jag betalade över 500 kr/ månad för mitt abonnemang hos CD. Detta för en massa skitkanaler, marknätets gratiskanaler och några futtiga HD-kanaler som blev allt sämre efter hand.
    Nu betalar jag 79 för Netflix, 80 för Hulu+, 0 för Boxers gratiskanaler och några tior lite då och då för VOD hos VUDU. Det enda jag inte får är sport som jag ändå har begränsat intresse av.

    Satellitoperatörernas affärsmodell är dödsdömd. De sitter på en jättedyr distributionsplattform (satellit) som i motsats till kabelnäten inte kan användas för Internet i takt med att streamingleverantörerna erbjuder ett tekniskt och innehållsmässigt överlägset utbud.

    Jag ger Viasat och CD max ett par år. Good riddance.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

  6. #6
    Jag har aldrig orkat lära mig hur jag ska få uppdateringen att fungera sedan jag installera oscam för några år sen. Varje gång det har strulat har jag plockat fram orginalboxarna och satt in korten i dom och väntat på uppdateringen. Oftast kommer den på några sekunder. Ibland har jag fått ringa upp dom och bett dom att uppdatera korten manuellt när den sitter i orginalboxen. Till sist undrade dom varför jag betalade för alla hd kanaler trots att jag bara hade flera år gamla boxar som jag förmodligen haft sen innan hd så jag kände mig tvungen att köpa de senaste hd boxarna.

    Nu med de nya hd boxarna fungerar det på samma sätt. Uppdateringen fallerar, jag flyttar kortet från servern till orginalboxen, Bilden kommer med en gång eller så ringer jag dom. Sen tillbaka med kortet till servern varpå alla kanaler (utom viasat hd då) fungerar tills nästa gång. Så ännu ingen pairing såvitt jag kan tolka detta.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mr_richard Visa inlägg
    Jag har aldrig orkat lära mig hur jag ska få uppdateringen att fungera sedan jag installera oscam för några år sen. Varje gång det har strulat har jag plockat fram orginalboxarna och satt in korten i dom och väntat på uppdateringen. Oftast kommer den på några sekunder. Ibland har jag fått ringa upp dom och bett dom att uppdatera korten manuellt när den sitter i orginalboxen. Till sist undrade dom varför jag betalade för alla hd kanaler trots att jag bara hade flera år gamla boxar som jag förmodligen haft sen innan hd så jag kände mig tvungen att köpa de senaste hd boxarna.

    Nu med de nya hd boxarna fungerar det på samma sätt. Uppdateringen fallerar, jag flyttar kortet från servern till orginalboxen, Bilden kommer med en gång eller så ringer jag dom. Sen tillbaka med kortet till servern varpå alla kanaler (utom viasat hd då) fungerar tills nästa gång. Så ännu ingen pairing såvitt jag kan tolka detta.
    Posta dina configfiler i en egen tråd så får du säkert hjälp att få au att fungera.
    Eller kolla om du kan lösa det själv med hjälp av wikin:
    http://www.comhit.net/showthread.php...utouppdatering
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Hmm, skulle man kunna fungera att köpa en original CA modul till sitt CD kort och sen skaffa t.ex en VU+ Solo2 som har plats för CA modul o sen köra boxen som kortserver för de andra boxarna man har?


    Citat Ursprungligen postat av AlexanderI Visa inlägg
    Hejsan!

    Läste detta idag på CDs hemsida

    "Den 16 oktober blir kanalen C More Fotboll HD en pairad kanal.

    Nu blir C More Fotboll HD som ingår i C More Sport och C More Max paketen en pairad kanal. Det innebär att vi parar ihop innehållet i ditt abonnemang med din specifika HD-box och tillhörande kort. Syftet med detta är att endast du som betalar för abonnemanget skall kunna se kanalen. Genom tekniken pairing hindra vi dem som tittar med så kallade piratkort.
    Alla våra nyare HD-boxar klarar av den nya tekniken med ”pairing”. Om du har en äldre HD-box eller en standardbox kommer du att kunna fortsätta att se samma innehåll i standardformat på kanalen C More Fotboll."

    Är detta början på slutet för oss som har valt att använda egna boxar?

    Källa: http://www.canaldigital.se/kundservi...re-Fotboll-HD/

    EDIT: Råkade lägga den i fel forum. Flytta gärna den någon som kan. MVH

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kan inte kortdela från ett kort som sitter i en CA-modul.
    Det beror på att CA-modulen har inget gränssnitt för att prata koder utan den har bara gränssnitt för videoströmmar. Krypterad videoström in -> avkrypterad videoström ut. Och den klarar bara att hantera en videoström i taget.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mickeez Visa inlägg
    Hmm, skulle man kunna fungera att köpa en original CA modul till sitt CD kort och sen skaffa t.ex en VU+ Solo2 som har plats för CA modul o sen köra boxen som kortserver för de andra boxarna man har?
    Mottagaren måste också klara CI+ för att det ska bli bild på en "pairing" kanal

Liknande ämnen

  1. Canal Digital kabel - Senaste om pairing?
    Av fallos i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-08, 08:48
  2. Pairing Canal Digital
    Av jhunden i forum Canal Digital
    Svar: 114
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 14:41
  3. Dolby Digital på Canal Digital?
    Av qbjorn i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-05, 13:40
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 10:59
  5. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss