Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Internet problem dreambox 404

  1. #1

    Internet problem dreambox 404

    Vi har köpt en Dreambox 600 pvr.

    Jag är inte den bästa inom området därför behöver jag hjälp. Vi har fixat så att våra kanaler vi hade förut från viasat fungerar men vi vill ha canal + eller cmore men vet inte hur man ska få in dom kanalerna.
    Sen så är det något fel med internet för ip lyser rött och netmask lyser också rött när man kollar kopplingen via boxen och routern.
    Det står när man har testat kommunikationen (network setup is not ok)

  2. #2
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Hur hade du tänkt dig ta emot Cmore kanalerna? Satellit, kabel eller marksänt?

  3. #3
    tänkte få in dom via satelliten

  4. #4
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Du behöver ju en parabol med 2 lnb till att börja med, så du kan få in satelliterna. Dock har väl DM 600 bara plats för ett kort så du får ha en dator som server och köpa ex Smargo och installera Oscam på datorn. Jo gör en kanalsökning på Thor också så klart.

  5. #5
    när jag försöker hitta satelliter genom create satellites.xml så står det (Okänt fel 110)

  6. #6
    det som jag har hört så ska man inte ha något kort i boxen.

  7. #7
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Då verkar det som du tillhör den skara som betalar en payserver för att få tillgång till kanalerna. Såna människor hjälper jag inte utan du får nog prata med den som förser dig med kanaler, om det nu är så.

    Dessa jävla payservers är anledningen till Canal Digital mfl att knyter korten till deras värdelösa boxar, så payserverna kan fara åt helvete liksom de som köper från dem

    Ps From nu ska alla som inte pratar om cs inom hemmet bli bannande, både kontot och ipnmmret. Det är min åsikt i alla fall
    Senast redigerad av nicolito den 2013-10-10 klockan 13:24.

  8. #8
    Nu förstår jag inte vad du snackar om vi har köpt en box och jag vet en som har en sån box och har frågat honom och han säger att man inte behöver ha något kort. jag säger ju att jag inte är insatt i det här..

  9. #9
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 021
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av filipxehren Visa inlägg
    Nu förstår jag inte vad du snackar om vi har köpt en box och jag vet en som har en sån box och har frågat honom och han säger att man inte behöver ha något kort. jag säger ju att jag inte är insatt i det här..
    Jo du måste ha ett abonnemang från både Viasat och Canal digital och du kan se dom kanalerna du betalar för.
    Senast redigerad av joakim95 den 2013-10-10 klockan 14:05.
    Carpe Diem

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av filipxehren Visa inlägg
    Nu förstår jag inte vad du snackar om vi har köpt en box och jag vet en som har en sån box och har frågat honom och han säger att man inte behöver ha något kort. jag säger ju att jag inte är insatt i det här..
    Läs detta:
    http://www.comhit.net/showthread.php...gratis-kanaler
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Dreambox 500s Problem + Comhem internet
    Av exstazi i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-16, 01:06
  2. streama tv över internet (dreambox 800 )
    Av cachorro i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 14:39
  3. Stream from Dreambox 600 over internet
    Av kotten33 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 22:09
  4. Streama Dreambox -> dreambox via internet
    Av kendash i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:18
  5. Dreambox mot internet
    Av lillen00 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 21:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss