Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ny box och Viasat.

  1. #1

    Question Ny box och Viasat.

    Hallå.
    Jag ska snart flytta till hus och behöver då fixa tv på annat sätt en Comhem

    Det lutar åt att det blir något bra paket från Viasat.

    Till val av box hoppar jag nog över Viasat´s egna box utan tänkte satsa på följande:
    Vardagsrummet VU+ SOLO 2 HD PVR
    Sovrummet VU+ SOLO HD PVR LINUX ENIGMA 2 (enklast möjliga?)

    Jag har hittat en guide här på forumet hur jag ska konfigurera allt (tror jag)

    nu till mina frågor:

    Fungerar HD ? har fått för mig att det inte gör det på just Viasat

    Är val av digitalboxar bra ? det räcker med att kunna banda program från ena boxen vill helst banda direkt till en NAS för att kunna se på dator eller telefon/platta.
    den i sovrummet ska bara tittas på men gärna pausa (timeshift?)

    Måste jag ha en låda från Viasat för att få tag i ett box-id, läste att det måste man skriva in på nått ställe ? och i så fall räcker det med att välja den enklaste boxen som ingår å sen bara ställa den i garderoben ?

    Om jag vill komplettera med en annan box i sovrummet måste den också då ha ett box-id eller "lånar" den allt från den första lådan så länge den har kontakt med nätverket och parabolen ?

    Detta är vad jag kommer på nu.. kommer säkert flera frågor så småningom.
    Tacksam för svar
    //Gekko

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    HD-kanalerna från Viasat kommer inte att fungera med något annat än Viasats egna boxar.

    Vu+ Solo2 är en mycket bra box. Den mest prisvärda du kan köpa i dagsläget. Den vanliga Solo:n har jag ingen erfarenhet av men borde funka OK som sovrumsbox.

    Du måste ha en box från Viasat för att teckna abonnemang och då får du också ett boxid till den boxen. Välj billigast möjliga Viasat-box. Ofta kan man väl få någon gratis om man tecknar sig för 24 månader.

    Det räcker med ett boxid som du lägger in i configen för den maskin som agerar cardserver. Sedan kan du ansluta flera klienter till den.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Tråkigt med No-HD men vem vet det kanske löser sig framöver.
    då bli´re till å beställa lite boxar..
    Tack för ett snabbt svar.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 17:10
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:53
  3. [LÖST] skillnaden mellan viasat nordic och viasat europa??
    Av gozilla i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss