Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Comhem 800hd se

  1. #1

    Comhem 800hd se

    Hej jag köpte en dreambox utan någon som helst kunskap, och ska flytta in i ett comhem hus, har jag någon användning av min dreambox? Kan jag med hjälp av dreamboxen få mer kanaler än vad jag skulle få om jag bara pluggar in i tvn direkt? Lagligt dvs eftersom jag inte har någon koll hur man annars går tillväga.

  2. #2
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tux0 Visa inlägg
    Hej jag köpte en dreambox utan någon som helst kunskap, och ska flytta in i ett comhem hus, har jag någon användning av min dreambox? Kan jag med hjälp av dreamboxen få mer kanaler än vad jag skulle få om jag bara pluggar in i tvn direkt? Lagligt dvs eftersom jag inte har någon koll hur man annars går tillväga.
    Du måste ju ha ett abonnemang och ett programkort för att se de flesta kanalerna hos Com Hem digitalt. Man har dock 7 helt fria kanaler som går att se direkt i en TV med inbyggd digital-TV-modul för kabelnätet eller med din 800SE-box:

    SVT 1
    SVT 2
    TV4
    TV6
    SVT24
    Barn och Kunskapskanalen
    AXESS TV

    Förmodligen har du även tillgång till ett analogt kabel-TV-utbud direkt från vägguttaget, gratis. Brukar vara ett grundutbud som varierar lite beroende på vilken fastighetsägare du har. Dessa kan ju ses direkt i din TV också (via den inbyggda analoga TV-tunern). Brukar vara ungefär dessa kanaler:

    SVT 1
    SVT 2
    TV3
    TV4
    Kanal 5
    TV6
    Sjuan
    TV8
    Kanal9
    TV10
    Kanal 11
    SVT24
    TV4 Sport
    Barn och Kunskapskanalen
    TV Com Hem

    Sammanfattning:
    Om du inte planerar att skaffa ett abonnemang hos Com Hem och redan har en inbyggd DVB-C-tuner i din TV så blir din DreamBox helt överflödig.

    Om du inte planerar att skaffa ett abonnemang hos Com Hem och inte har en inbyggd DVB-C-tuner i din TV så kan du se de 7 fria digitala kanalerna via DreamBoxen och de analoga kanalerna direkt i TV:n (man kopplar då en antennkabel från antennuttaget till DreamBoxen och sedan en till antennkabel från DreamBoxen till TV:n för att kunna se både via boxen och analogt direkt från uttaget).

    Om du planerar att skaffa ett abonnemang hos Com Hem så fungerar den boxen bra, men av HD-kanalerna så kommer bara SVT1 HD, SVT2 HD och TV4 HD att fungera då resterande HD-kanaler är pairade (man tvingas av Com Hem att använda deras specifika boxar för dessa).
    Senast redigerad av Jicarala den 2013-10-13 klockan 21:29.

  3. #3
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Även C More Series HD fungerar.

  4. #4
    Vilken camd/cam (emulatorer) använder ni för att läsa Com Hem kortet?

  5. #5
    Vilken camd/cam (emulator) använder ni med Com Hem kortet?

  6. #6
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Jag använder OScam som server/klient på och mgcamd som klient på två DM500C.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av mattheo Visa inlägg
    Jag använder OScam som server/klient på och mgcamd som klient på två DM500C.
    Tack- då blir det till att mecka lite.

Liknande ämnen

  1. Original 800HD eller Clone 800HD SE
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-06, 13:07
  2. Canal+ ---> C More nya frekvenser? 800HD ComHem
    Av zero_koston i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-08, 17:46
  3. 800HD SE problem (Comhem)
    Av Timtastic i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 21:25
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-20, 11:50
  5. Var hitta 800HD ComHem tuner?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-23, 19:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss