Sidan 19 av 26 FörstaFörsta ... 91718192021 ... SistaSista
Resultat 181 till 190 av 253

Ämne: Slut på CD's HD-kanaler?

  1. #181
    Vanliga C More Fotboll och C More Live kanalerna är väl inte pairade? För den ända som funkar för mig är C More Sport. Har någon nån idé på vad som kan vara fel?

    Andvänder
    Oscam server till cccam.

    Tack i förhand

    // Linus

  2. #182
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    C more Fotboll HD är pairad, inte SD kanalen, och så vitt jag vet ingen annan kanal heller.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #183
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    C more Fotboll HD är pairad, inte SD kanalen, och så vitt jag vet ingen annan kanal heller.
    Ok tack för svar

  4. #184
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    wildone, förmodligen en testkörning, alla HD kanaler blir nog pairade framöver ska du se. Men först vill dom nog testa hur det funkar osv.

  5. #185
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Enligt canal digital stjälva så sa dom till mig att C mores HD kanaler var viktigast att ha pairing på så vi får väl se hur det blir.
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-05-20 klockan 17:56.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  6. #186
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    joakim95, jasså säger du det. Då undrar man varför. Det kan ju vara så att CD inte vill köra med pairing egentligen men måste pga påtryckningar från annat håll. Man kan ju undra hur stort problemet med kortdelning egentligen är. Det kanske inte är så farligt som branschen utmålar det att vara. Däremot kan jag förstå dom gillar dem som säljer och tjänar pengar på kortdelning över internet, men det är ju redan olagligt sedan tidigare och folk har ju åkt fast för det.

  7. #187
    CD har ringt till mig 2 gånger denna vecka och erbjudit mig ny HD-box för 450kr + ett nytt kort. Jag har haft CD i 10 år och kör sedan 8 år tillbaka med dreambox med mitt CD kort där alla SD och HD kanaler fungerar fint. Om dom skickar nya grejer kommer allt att fungera som vanligt med min dreambox då?

  8. #188
    Förra veckan och igår erbjuds först 699:- sedan 499:- för den vita boxen. Jag förklarade att jag kör med 2 mottagare och flyttar kortet emellan.
    Frågade om kortet som jag har men det skulle inte bytas då han sa att sätt en splitter mellan VU+ och den vita boxen så kan du använda båda
    och även den i andra rummet som förut. Vad ska man tro.

  9. #189
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    182
    Tackad
    7 gånger
    Jag fick samma erbjudande när C-more fotboll HD kom men ville inte betala 499:- för boxen då jag har två cd boxar så jag krävde att prata med deras CHEF och förklara att jag varit kund sedan 1996 och alltid betalat vad jag ska och att jag har ett familjepaket med c-more max och där ingår bland annat just C-more fotboll HD enligt er nu,då är det ni som är skyldiga att se till att ge mig utrustning som klarar av att avkoda era kanaler mm då ni tar ut en krypteringsavgift på varje faktura som är till för just ert kodsystem. Då började han snacka om att jag fick ett kanon pris på boxen för att de kosta ca 2500:- i handeln mm men då svara jag att detta är CD:s inköpspris då ni köper in så stora mängder och att detta var ett sätt för CD att slippa kostnader på att byta boxar till kunderna då ni erbjuder boxarna till ett kanonpris till befintliga kunder. Sen när CD har fått det stora flertalet av sina kunder att byta/köpa de vita boxarna så kommer dom att ändra kodsystem för både C-more:s och deras egna Hd kanaler enligt CD själva. Jag sa att detta luktade lite kriminellt och att men borde nog gå vidare med detta samt att jag ville avsluta mitt tvilling abonnemang, då helt plötsligt så var det inga problem att få boxarna så jag fick 2 nya på posten en vecka senare samt fick fryst pris i ett år. Kan vara värt att tänka på när CD vill sälja på er ny utrustning.

  10. #190
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jo det känns onekligen så att man på sikt kommer låsa alla HD kanalerna, så snart de flesta boxar har fasats ut (alltså de äldre boxarna).

Liknande ämnen

  1. abbonemangstiden slut
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 13:10
  2. Slut ??
    Av jan-olov i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 10:26
  3. Är det slut
    Av Tompa10 i forum Canal Digital
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:35
  4. är det slut????
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 23:01
  5. Slut på det roliga...?
    Av Donkey Punch i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 17:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss