Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: ComHem+Iptv+Jag

  1. #1

    ComHem+Iptv+Jag

    Hej på er! Jag har försökt visa mig smart och kolla hit och dit på Comhit, men jag hittar inget svar till mitt problem; för det mesta fattar jag ingenting av det ni säger om Dreambox och andra grejer...

    Mitt problem är väldigt enkel i egentligen:
    Är tvungen att ha ComHem som tvlevernatör och absolut genom bredband. Allt fungerar bra (om man är nöjd med ComHem och med allt annat skit från de) MEN JAG vill använda min gamla box än min nuvarande som är den absolut sämsta av alla amerikanska skit, Motorola VIP1903 (LAN). Det finns många anledningar till att jag är inte nöjd med den, men vi ska inte gå in på detaljer...jag vill använda min snygga, smarta och snabba Samsung SMT c7160. Hur kan jag göra det?! Den har också en ethernet ingång på baksidan, som i ComHems broshur står att det är för "framtida tjänster", men de på kundtjänsten säger bara att det fungerar inte och vill så gärna sälja Tivo till mig om jag vill ha en inspelningsbar box som fungerar med iptv (en sak som jag absolut inte vill ha - jag är tvungen att ha ComHem till nästa år i augusti, och vill absolut inte vara deras kund längre än det). Det måste finnas nåt sätt att använda samsungen, nån inställning, nån crack eller kod eller va fan det finns mer.

    Jag litar på att det finns smarta människor på denna forumen som kan hjälpa mig!!!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Enkelt svar -> Glöm det. Samsungen din är inte förberedd hårdvarumässigt för IPTV, den porten är tänkt att använda för ex. PPV-tjänster.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. [LÖST] iptv
    Av Castro i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-25, 00:42
  2. Iptv
    Av jobr i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-14, 23:02
  3. Iptv
    Av flottaren i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 22:40
  4. IPTV box hur ?
    Av elements i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-25, 23:39
  5. IPTV?
    Av acidcoke i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 05:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss