Sidan 59 av 82 FörstaFörsta ... 949575859606169 ... SistaSista
Resultat 581 till 590 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

  1. #581
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har nu uppdaterat guiden med en fix mot hängningar för de som har problem med det. Hängningar verkar främst drabba de som kör på Raspberry Pi 2 så har du en sådan bör du lägga in den fixen som nämns i avsnittet om Problem med hängningar.

  2. #582
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Har nu uppdaterat guiden med en fix mot hängningar för de som har problem med det. Hängningar verkar främst drabba de som kör på Raspberry Pi 2 så har du en sådan bör du lägga in den fixen som nämns i avsnittet om Problem med hängningar.
    Funkar fixen "problem med hängningar" enbart Raspberry Pi2 eller även Raspberry Pi B+?

    har B+ som hängt sig typ två ggr på 3-4 månader, är osäker men upplever det som den hänger sig lite oftare efter installation av csp men gillar csp som det är just nu och kör hellre det, om inte förslag på åtgärder?

  3. #583
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av CharlieX77 Visa inlägg
    Funkar fixen "problem med hängningar" enbart Raspberry Pi2 eller även Raspberry Pi B+?

    har B+ som hängt sig typ två ggr på 3-4 månader, är osäker men upplever det som den hänger sig lite oftare efter installation av csp men gillar csp som det är just nu och kör hellre det, om inte förslag på åtgärder?
    Jag har inte testat på B+ så jag kan inte säga något säkert om den. Men efter vad jag tror så är det absolut värt att pröva fixen på en B+ ifall man har problem med hängningar. Man kan lägga in samma fix på alla modeller av Raspberry Pi och det skadar inget. Men nackdelen är ju att USB och nätverkskommunikation blir långsammare. För en cardserver räcker det dock till.

    Så mitt råd är att du testar att lägga in fixen och du får gärna hålla mig underrättad om ifall det hjälper!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #584
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag har inte testat på B+ så jag kan inte säga något säkert om den. Men efter vad jag tror så är det absolut värt att pröva fixen på en B+ ifall man har problem med hängningar. Man kan lägga in samma fix på alla modeller av Raspberry Pi och det skadar inget. Men nackdelen är ju att USB och nätverkskommunikation blir långsammare. För en cardserver räcker det dock till.

    Så mitt råd är att du testar att lägga in fixen och du får gärna hålla mig underrättad om ifall det hjälper!
    Tack skall testa, dröjer säkert med feedback dock (hänger sig inte jätteofta nu heller)
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

  5. #585
    Om jag installerar detta på min raspberry - vad innebär det då? Förstår inte riktigt. Kan jag se tv på alla aparater som har en raspberry pi eller dator ansluten till internet eller vad gör detta?

  6. #586
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ranger Visa inlägg
    Om jag installerar detta på min raspberry - vad innebär det då? Förstår inte riktigt. Kan jag se tv på alla aparater som har en raspberry pi eller dator ansluten till internet eller vad gör detta?
    Det innebär att din Raspberry Pi kan fungera som en cardserver. Du kan dela ett programkort för att se på TV i flera olika rum utan att behöva betala för tvillingkort hos din operatör. Läs mer om carsharing här:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ll-Cardsharing
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #587
    //edit

    Oooo vad hjärnan är trött ibland, måste ju lägga upp en portforward i såna fall.

    Men låter kommentaren stå kvar även om jag väckt hjärnan


    // slut edit



    *suck* att man aldrig lär sig

    Fråga, är OSCAM på nått sätt inställt att ej ta emot mgcamd anslutningar från internet?

    Har ju satt upp detta åt broder och det funkade ju skit bra tills han ville ha en ny box och jag konfigurerade en Vu+ med cccamd och skickade med honom hem.

    Nu uppdateras ju inte kortet så jag tänkte låta en klient hemifrån mig uppdatera tills jag kommer iväg ner och kan konfigurera om hans box till mgcamd, men den dyker aldrig upp i Oscam interface.

    Är det inte möjligt kanske då det är till för lokalt användande eller har jag missat nått?

    (För det går inte att få cccamd att AU kortet va?)
    Senast redigerad av know den 2016-01-09 klockan 13:11.

  8. #588
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kan få CCcam att uppdatera kortet i oscam om du använder cccam-protokoll. Se detta inlägget http://www.comhit.net/showthread.php...-fungerande-au
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #589
    Tack!

    Då slipper jag ju gå denna vägen.

    Som alltid snabba informerande svar, jag bockar o bugar!!!

  10. #590
    Hej på er

    Har plötsligt fått problem med oscam.srvid, visar ingen kanal längre.
    Har jag missat ngt i utvecklingen ?

    Tackar på förhand

Liknande ämnen

  1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss