Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: DVB-T kort för HD

  1. #31
    Hej,

    Har nu labbat en del med TBS5880 (driver 1.0.0.5) och Cardcastern.

    Jag kan visa samtliga okrypterade SD+HD kanaler och krypterade SD men inte krypterade HD.
    Försöker jag kolla på en krypterad HD så får jag "No Video/Audio detected" i MediaPortal och om jag sedan kollar på en kanal som funkar så får jag upp ett meddelande från Boxer med ID: 391 001 eller 391 004.
    Boxerkortet är v2.0 som sagt tidigare och och enligt ovan skall det funka efter att det har fått uppdateringen. Jag har ju haft boxerkortet i en smartcard reader och kört softCAM tidigare och kanske har det inte fått uppdateringen?!
    MediaPortal ger ju upp efter en tid och kanske måste det ligga på en krypterad HD kanal för att få den. Provade även att köra med boxerkortet direkt i TBS5880 för att eliminera en felkälla men samma resultat.

    - Finns det något bra verktyg som jag kan använda för att tvinga att den försöker tune'a in?
    - Några andra tips?

  2. #32
    Enligt en tidigare chatt med Boxer så var det så tidigare men att idag skall det funka med v2.0.
    Har nu i morse tune'at in AnimalPlanet under 1-2 timmar utan att det släppte (med MPEG4 och CI Neotion). Ringde precis Boxer kundtjänst och de tryckte iväg koder och efter lite "hopp å lek" med ström-avstängning och CI-eject så hoppade MPEG4 kanalerna igång

    Tack för det Boxer!

    Nu testade jag med TBS5880 och CI+ SMiT, Cardcaster och TBSViewer och MPEG4 och HD (t.ex. TV3 HD) funkar

    Tjohoo

    Nu återstår det att se om TBS boxarna+drivers och MediaPortal patcharna visar sig stabila....tune in

  3. #33
    Fick precis två splirrans nya TBS5881 och kan verifiera att de funkar utmärkt med CI+ cam och ett boxerkort v2 för HD kanalerna . Kör MuMuDVB som har support för CAM. Eftersom tvh saknar stöd för det så skall jag köra mumudvb i unicast mode och nyare tvh har stöd för http input. Dock så vet jag inte hur muxbyten skall ske då mumudvb verkar bara supporta en mux i taget. Eftersom jag köpte 2 enheter så lägger jag dem på de två DVB-T2 muxarna.....

    Testade 2 HD kanaler (TV3HD/TV4HD) från samma mux och det funkade att streama utan problem...

    Edit:
    Har problem med Kanal 5 HD !? Nån som får den att funka ? eller är det mumudvb som strular ?
    Senast redigerad av bema den 2014-02-12 klockan 23:00.
    TV server: Linux Fedora 16, Ubuntu 14.04 LTS
    TvHeadend 3.2.18/3.9.xxxx

    TBS6925 (Single DVB-S/S2)
    TBS6985 (Quad DVB-S/S2)
    Dish: Triax TD110, Inverto black ultra quad, 28.2 East

    TBS6284 (Quad DVB-T/T2)
    Ant: UHF 100 El Triax, dir N

    Client: HTPC with xbmc 13.2 (XBMCbuntu) etc

  4. #34
    Svar på min fråga. Boxers officella modul klarar bara att avkoda 2 kanaler samtidigt (på en mux). mumudvb försöker avkoda alla kanaler men det blir bara två i slutändan. Detta trots att jag kör unicast och egentligen bara behöver "en" kanal åt gången. I mitt fall tar den TV3/TV4 först och kanal 5 blir inte avkodad... Så antingen trixa med mumudvb eller skaffa en cam som klara >2 kanaler samtidigt....
    TV server: Linux Fedora 16, Ubuntu 14.04 LTS
    TvHeadend 3.2.18/3.9.xxxx

    TBS6925 (Single DVB-S/S2)
    TBS6985 (Quad DVB-S/S2)
    Dish: Triax TD110, Inverto black ultra quad, 28.2 East

    TBS6284 (Quad DVB-T/T2)
    Ant: UHF 100 El Triax, dir N

    Client: HTPC with xbmc 13.2 (XBMCbuntu) etc

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jocke4u Visa inlägg
    Enligt en tidigare chatt med Boxer så var det så tidigare men att idag skall det funka med v2.0.
    Har nu i morse tune'at in AnimalPlanet under 1-2 timmar utan att det släppte (med MPEG4 och CI Neotion). Ringde precis Boxer kundtjänst och de tryckte iväg koder och efter lite "hopp å lek" med ström-avstängning och CI-eject så hoppade MPEG4 kanalerna igång

    Tack för det Boxer!

    Nu testade jag med TBS5880 och CI+ SMiT, Cardcaster och TBSViewer och MPEG4 och HD (t.ex. TV3 HD) funkar

    Tjohoo

    Nu återstår det att se om TBS boxarna+drivers och MediaPortal patcharna visar sig stabila....tune in

    Hur stabilt är det?
    Har ett TBS5881 som matas med clone+ på vdr men jag tycker inte jag får någon stabilitet alls.

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Hoppsan_84 Visa inlägg
    Hur stabilt är det?
    Har ett TBS5881 som matas med clone+ på vdr men jag tycker inte jag får någon stabilitet alls.
    Sådär faktiskt!
    Jag kör Argus TV server tillsammans med MediaPortal och startar om MCE CI Tool varje natt och det har förbättrat stabiliteten avsevärt.
    Har postat till TBS utan något som helst svar:
    http://www.tbsdtv.com/forum/viewtopic.php?f=87&t=8812
    http://www.tbsdtv.com/forum/viewtopic.php?f=82&t=8842
    Men det funkar mestadels bra fast designen är nog inte gjord för en serverbaserat lösning som jag har

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Liknar mitt bekymmer. Jag får starta om CAM lite då och då. Blir ingen skillnad att låta servern "titta" på en kanal hela tiden.
    Kom nya drivrutiner till kortet i dag och några uppdateringar till vdr. Får se om det gör någon skillnad.

    Har du provat utan cardcaster?

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av Hoppsan_84 Visa inlägg
    Har du provat utan cardcaster?
    Nej, i alla fall inte någon längre stund. Jag har två TBS5880 och bara ett boxer-kort så får isåfall disabla en låda. Har nu haft kortet i TV'n för att se till att det är riktigt uppdaterat.
    Det är lite meckigt med sådana här setuper men tycker att värdet är stort så väljer att ta problemen som dom kommer. Har också lärt mig (den hårda vägen) att man rör inget som funkar och uppgradera mer sällan (och gör det vid tidpunkter som tillåter strul)....kan vara en utmaning för en tekniker

  9. #39
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Har du också krävande "kunder" hemma?

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Test av nedan som fungerar på SD och HD:

    - PC Windows7 64bits
    - TBSWiever
    - TBS5880 USB DVB T/T2/C Tuner (med senaste windows-driver_v1.0.0.5)
    - BOXER CI+ modul
    - Orginal kort (klarar emm)
    - Clone+ (klarar emm)
    - Alex1,2 (klarar emm)
    - Smartwi (ej emm)
    Freelock, var har du CA-läsaren? Har du testat med annan mjukvara än TBSWiever?

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38
  3. nytt kort men det var ett gammalt kort
    Av knodden i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 19:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss