Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Diseqc major f*ck up

  1. #21
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Om du kunde svara på en enda av de frågor vi ställt så hade det blivit mycket lättare. (sitter ett ? efter)
    Jag o flera andra här kan ge dig länkar till diseqc som garanterat fungerar om vi bara får reda på vilket setup du har nu?
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  2. #22
    Jag har svarat på alla dina frågor utom en. Ja, det är diseq 4/1 jag behöver.
    Så nu har du svar på den också.
    Fler frågor?

  3. #23
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Här har du ett förslag på en som garanterat fungerar med Dreambox vilket du väl har?
    http://www.tradera.com/item/302323/1...t-med-dreambox

    O här en annan om du vill ha högsta kvalite http://www.ebay.de/itm/Spaun-SAR-411...item53ed821634

    Sen tycker jag du kan ta åt dig lite av kritiken som sagt. Det är väl du som vill ha hjälp o då underlättar det en hel del om frågeställaren talar om så mycket som möjligt. Inte bara jag har problem ;-)
    Antar att det sitter en klisterlapp på dina diseqc med texten Satellitproffsen o under den står det vilket fabrikat det är?
    Senast redigerad av lonn2se den 2013-10-28 klockan 20:49.
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Gary Visa inlägg
    Well Automized... Eftersom du hjälp mig tidigare ska jag inte gnälla på dig. Men hade du varit tjej hade det ju varit glasklart att du har lingonvecka.
    Alla kan ha en dålig dag naturligtvis. Så också jag emellanåt.
    Men det är ju omöjligt att veta vad du saknar för info och huruvida du vet om att Satellitproffsen har egna switchar eller ej.

    Dom har aldrig funkat men eftersom jag har tre st så var jag av uppfattningen att det var något annat problem.
    Verkar dock ej vara så.
    Har en VU+Solo 2 och en Hyro HD

    Om det är mer info som ni vil ha så säg gärna till. Jag e kass på tankeläsning
    Jag kan förstå om du tycker jag var lite hård.
    Men som lonn2se också talar om för dig så blir det något fundamentalt fel när den som behöver hjälpen lägger ner mindre möda än de som ska försöka hjälpa till!

    Fråga dig själv vad vi som sitter här och svarar får ut av det? Inga pengar, det kan jag tala om för dig. En massa jobb, det blir det. Mer jobb ju sämre info vi får. Varför gör vi det då?
    Jo, för att det är roligt att kunna hjälpa till och förhoppningsvis glädja en annan människa. Det är det enda vi kan få ut av det hela.

    Därför gäller det för er som frågar att försöka göra det hela så enkelt som möjligt för oss som svarar. En bra ställd fråga så kan jag svara med ett enda bra svar på tio minuter. Och både du och jag blir nöjda och glada. En dåligt ställd fråga som din så kan vi skriva tjugo inlägg fram och tillbaka under ett par timmars tid utan att komma någonstans. Tror du det gör att jag tycker det är roligt att svara på frågor?

    Kalla det sedan "lingonvecka" eller vad du vill. Men om du funderar en stund så fattar du nog hur det borde fungera. Det borde vara så att den som vill ha hjälpen gör det tunga jobbet och gör allt han kan för att underlätta för dem som kan tänkas vilja hjälpa till.

    Att få hjälp på detta forum är inget du eller andra kan kräva med hjälp av lagar eller annat. Utan ska det bli någon hjälp så måste det finnas folk som helt frivilligt väljer att offra av sin fritid för att svara på frågor här. Om du inte begriper att du borde vara tacksam för att de personerna finns och engagerar sig i ditt problem så är det du som har problem. Jag klarar mig utmärkt ändå.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    SPAUN är ett lyxmärke, men de gör bra produkter!


    DISEqC-switchar håller mycket längre om de skyddas för väder och vind. Switch från Biltema uppsatt på ett skyddat ställe kan hålla mycket längre än en dyrare som inte sitter skyddat.

  6. #26
    OK vi är på väg off topic här.
    Uppskattar såklart allas hjälp och jag hjälper gärna till om det är ett område där jag har kompetens.
    Det är väl så ett sånt här forum ska funka?

    Enough said

    Jag får testa att skaffa en switch av bra märke till att börja med. Jag trodde inte det var så stor skillnad i kvalité men det är ju tydligt att andra har upplevt det.

    Tack alla!

Liknande ämnen

  1. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 09:49
  2. DISEqC 1.1???
    Av Schwede30 i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 22:17
  3. Major Citeis Guide
    Av kotten1 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 16:29
  4. DiSEqC
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-28, 13:06
  5. DISEqC
    Av patrickp i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-04, 10:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss