Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Plugin installeras inte

  1. #11
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Ser ut som du kör original images i din box, du bör nog slänga in en moddad för att få tillgång till lite extra o-officiella plugins. T.ex. Newnigma2 (www.newnigma2.to), OpenPLi (www.openpli.org), PeterPan (www.digsat.net) eller någon annan.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av niclasc Visa inlägg
    Hittar inget med "timer"
    Då är det därför det inte går att installera. Jag ser att du fick en felkod när du körde "opkg update". Så det är en paketlista som din box inte har hämtat hem. Troligen är det därför du inte hittar paketet.

    Jag kan inte heller tanka hem filen "http://sources.dreamboxupdate.com/opendreambox/1.6/experimental/dm800se/Packages.gz" så felet verkar ligga på serversidan. Det är väl inte så mycket att göra utom att försöka igen vid ett senare tillfälle och se om de fått ordning på det.

    Själv kör jag Vu+ som använder andra repositories och där finns autotimer-pluginet med:
    Kod:
    root@vuduo2:~# opkg list | grep -i timer
    enigma2-plugin-extensions-autotimer - experimental-git20110215-r10-bh3 - enigma2-plugins version experimental-git20110215-r10-bh3
     Automatically add Timers based on simple rules
    enigma2-plugin-extensions-kiddytimer - experimental-git20110215-r10-bh3 - enigma2-plugins version experimental-git20110215-r10-bh3
     Partnerbox (Remote Timer and Remote TV Player)
    enigma2-plugin-extensions-remotetimer - experimental-git20110215-r10-bh3 - enigma2-plugins version experimental-git20110215-r10-bh3
     add Timer remote on a another Dreambox whit Enigma2
     Edit tags of movies, and in timers
     Automatic System Cleanup (setting backups, orphaned movie files, timer
    enigma2-plugin-systemplugins-automatictimerlistcleanup - experimental-git20110215-r10-bh3 - enigma2-plugins version experimental-git20110215-r10-bh3
     Automatic Timerlist Cleanup Plugin
    root@vuduo2:~#
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Ser ut som du kör original images i din box, du bör nog slänga in en moddad för att få tillgång till lite extra o-officiella plugins. T.ex. Newnigma2 (www.newnigma2.to), OpenPLi (www.openpli.org), PeterPan (www.digsat.net) eller någon annan.
    Då behöver jag hjälp med hur jag installerar om boxen. Kör i dagsläget Canal Digital och det fungerar kanon förutom serieinspelning.

    Har du nån länk till hur jag gör? Och vilken av dom som du tipsade om är bäst?

  4. #14
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kör du med kortet via ca-modul eller i den inbyggda läsaren i boxen?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Kör du med kortet via ca-modul eller i den inbyggda läsaren i boxen?
    Inbyggda läsaren.

  6. #16
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Då ska det inte vara några problem, jag rekommenderar Newnigma2. Stabil och uppdaterad image. Finns allt via plugins menyer. Simpelt att få igång kortet också genom att bara ladda ner oscam eller annan softcam via menyn.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Då ska det inte vara några problem, jag rekommenderar Newnigma2. Stabil och uppdaterad image. Finns allt via plugins menyer. Simpelt att få igång kortet också genom att bara ladda ner oscam eller annan softcam via menyn.
    Har du nån länk till en guide hur jag gör? Är det bara att ladda ner Newnigma2 och lägga på ett usb och ladda in?

  8. #18
    Och hur får jag fram vad jag kör i dag?

    Hittade detta i menyerna:
    ramiMAHER-sim2
    Image: Release 3.2.1 2012-09-28
    Frontprocessor version:3

  9. #19
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Du har ju en KLON, då kan du INTE använda orginalimages utan du hittar lämpliga images på www.dreamoem.com. Hur du ska flasha in imagen får du söka här på forumet då den frågan är besvarad 100000000 ggr
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #20
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Som matkoh säger finns det massvis med guider på forumet hur du flashar din box, men snabb draget så håller du knappen i fronten intryckt samtidigt som du slår igång boxen, efter en stund står det ***STOP*** i displayen, då släpper du knappen och du får en ip adress i displayen, surfa till denna adress via din webbläsare och följ allt där för att flasha boxen.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] PlugIn Vu+Duo
    Av Malaco i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 14:15
  2. vlc plugin
    Av hansss i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 08:06
  3. Dm500 IMDB plugin funkar inte
    Av alsopranos i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 14:16
  4. EPG plugin..?
    Av pacmyc i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-08, 08:40
  5. DVBViever plugin
    Av Tedski i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 10:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss