Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Vilken är den bästa imagen till SOLO2 och vilken Hårddisk?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Fraggler Visa inlägg
    1. Ladda hem image från http://openpli.org/download/vusolo2/
    2. Packa upp ZIP-filen.
    3. Ta fram ett USB-minne och formatera minnet. Obs se till att filsystemet på minnet är FAT32. OBS allt som finns på minnet raderas.
    4. Kopiera över mappen vuplus som du fick när packade upp ZIP-filen till ett tomt USB-minne.
    Liten kommentar;
    Flashade för första gången en Vu+ Solo2 igår med Openpli enl ovan länk, MYCKET enkelt.
    Den sköter allt själv när du stoppat in USB minnet med filerna som är uppackade enl ovan.
    För info; Behöver inte vara ett tomt USB minne. Jag hade inget tomt liggandes så jag kollade bara att det var FAT formaterat och la filerna i "roten" och det fungerade utmärkt.
    Lite mystiskt att konfigurera Tuner. Stod på en snabbguide som följde med, att om man bara har en sat - kabel in så ska man använda Lnb2
    När jag skulle konfigurera Tuner så kom jag först bara åt Tuner A (= Lnb1?) och inga kanaler hittades.
    Kunde då koppla in 2 kablar Lnb1 + LNB2 och sedan när jag bläddrat fram och tillbaka kunde jag konfigurera både Tuner A & B och den hittade då 1400 kanaler.
    Skulle man kunna spara tid med att lägga in denna kanallista och därmed slippa kanalsökningen?
    Senast redigerad av tobbe54 den 2013-11-07 klockan 16:54.
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Dubbelpost...
    Senast redigerad av tobbe54 den 2013-11-09 klockan 06:29.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    Använd dreambox edit på din pc, så kan du spara ner kanalsökningen samt din favorit lista. Så nästa gång du flashar boxen skippar du kanalsökningen och lägger upp filerna med dreambox edit. Och sedan ställer du in tuner inställningarna. Så är det klart efter det
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    81
    Tackad
    2 gånger
    Jag har blivit intresserad av en solo2 men har en fråga. Om man skulle köpa en billig box från kina, funkar det då med original pli image, eller måste de vara patchade som på dm800se?
    Tack på förhand

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    348
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av puttiplatt Visa inlägg
    Jag har blivit intresserad av en solo2 men har en fråga. Om man skulle köpa en billig box från kina, funkar det då med original pli image, eller måste de vara patchade som på dm800se?
    Tack på förhand
    Nej, det ska inte vara nåt problem det är bara till Dreambox cloner du har det problemet...

Liknande ämnen

  1. Airplayer, vilken mipsel för solo2?
    Av rogerax i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-04, 16:14
  2. Vilken hårddisk till DB 600?
    Av jcoboy i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 20:34
  3. Vilken hårddisk till 7020
    Av skooogen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 20:00
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss