Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Canal digita pairing Cam i Vu+Duo

  1. #1

    Canal digita pairing Cam i Vu+Duo

    Är ju mycket prat om pairing med Canal digitals kort.Men igår fick jag reklam från dom att jag kunde köpa en strong pairing cam och sätta i min tv.
    Om jag beställer en sån och nytt kort så borde ju kort och cam bli ihop pairade med varandra.
    Så då borde det ju funka att ha den i vu+duon också?
    Om det funkar så är ju vu framtids säker.
    Hoppas nån kan svara för jag tänkte nog beställa ett abonnemang från dom men vill ju självklart fortsätta att använda min vu duo.

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Mitt CD-kort är parat med originalboxen jag fick med (den lilla vita HD-boxen).
    Likväl går det utmärkt att mata OSCam med kortet.
    Alex fungerar dock inte med den boxen.

    Parningen har alltså inget med dekrypteringen att göra, utan snarare en fysisk koppling mellan kort och mottagare.
    I loggen på OSCam ser allt ut att fungera, men ingen bild på CD-boxen som sagt..

    VU+ Duo har dock inte stöd för CI+, men eftersom CD inte använder det så lär din lösning fungera.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger
    visst funkar det fortfarande att kort dela Canal digitals kanaler? Förutom cmore fotboll hd som är pairad?
    För jag har beställt ett cd abonnemang som ligger på posten jag har 14 dagars ångerrätt. Så om ni vet att det funkar eller inte så vore jag tacksam för svar. För ångerrätten gäller bara så länge förpackningen är obruten.
    Med vänlig hälsning Mattias

  4. #4
    Intressant fråga. Om man har:
    - CD-kort
    - Strong pairing CAM
    - VU+ mottagare
    kan man se kanalen CMore Football? Kan någon vänlig person med allt detta bekräfta?

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jag VET inte, men troligtvis kommer det att fungera, annars är det bara att ringa supporten och gnälla.
    Du har ju godkänd mottagare (CA-modulen).
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2011
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lakens Visa inlägg
    visst funkar det fortfarande att kort dela Canal digitals kanaler? Förutom cmore fotboll hd som är pairad?
    För jag har beställt ett cd abonnemang som ligger på posten jag har 14 dagars ångerrätt. Så om ni vet att det funkar eller inte så vore jag tacksam för svar. För ångerrätten gäller bara så länge förpackningen är obruten.
    Med vänlig hälsning Mattias
    Det fungerar utmärkt att dela CD! Förutom cmore fotboll hd som sagt...

Liknande ämnen

  1. Canal Digital Pairing
    Av AlexanderI i forum Dreambox
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-11-23, 16:30
  2. Canal Digital kabel - Senaste om pairing?
    Av fallos i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-06-08, 08:48
  3. Pairing Canal Digital
    Av jhunden i forum Canal Digital
    Svar: 114
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 14:41
  4. CD Pairing?
    Av boostdb i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 12:08
  5. Canal digita
    Av snugge i forum Canal Digital
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 08:07

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss