Sidan 61 av 61 FörstaFörsta ... 1151596061
Resultat 601 till 609 av 609

Ämne: Titta nu på Viasat SportHD och Viasat Sport Fotboll HD

  1. #601
    Någon som kan fixa viasat sport kanaler och cmore sport kanaler? Tack på förhand!

  2. #602
    Mina Cmore kanaler fungerar fortfarande. Viasat har jag inte ordnat ännu men någon som är snäll och byter mot cmore ?

    Har annars viaplay om någon kan tala om hur gör jag gör för att få fram länkarna så kan jag dela med mig sen.
    Senast redigerad av Arnani den 2014-02-03 klockan 10:07.

  3. #603
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    3
    Tackad
    1 gånger
    Vill gärna också ha länkar, PMa gärna!

  4. #604
    Citat Ursprungligen postat av Arnani Visa inlägg
    Mina Cmore kanaler fungerar fortfarande. Viasat har jag inte ordnat ännu men någon som är snäll och byter mot cmore ?

    Har annars viaplay om någon kan tala om hur gör jag gör för att få fram länkarna så kan jag dela med mig sen.
    https://www.google.se/search?q=urlsn...+stream+how+to

  5. #605
    Rags32
    Gäst
    Tänkte lägga upp en trevlig artikel.

    http://lawline.se/answers/olagligt-a...da?q=streaming

    Det spånades ju lite tidigare, men där tas ju exempel angående både Viaplay och C More vars länkar har flitigt spridits på denna tråd. Enligt artikeln får bara "ägaren" av länkarna i detta fall Viaplay & C More länka materialet. Det finns fåtal kryphål bara, men det kan definitivt inte vara lagligt att hålla på lägga upp länkar på denna tråd.
    Senast redigerad av Rags32 den 2014-02-03 klockan 11:53.

  6. #606
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    5
    Tackad
    2 gånger
    Bilr det mer lagligt att sprida via pm eller mail då som bla. du förespråkat?
    På ett öppet forum som det här är det "jobbigare" för viasat&co att åtala enskilda det de kan är att får hela siten stängd.

    Om du sprider via pm/email är det ett mkt tyngre personligt ansvar. Värt att tänka på.

  7. #607

    OS snart

    Vill gärna också ha länkar, PMa gärna!

  8. #608
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av SharkHunter Visa inlägg
    Bilr det mer lagligt att sprida via pm eller mail då som bla. du förespråkat?
    På ett öppet forum som det här är det "jobbigare" för viasat&co att åtala enskilda det de kan är att får hela siten stängd.

    Om du sprider via pm/email är det ett mkt tyngre personligt ansvar. Värt att tänka på.
    Att sprida vilt genom PM till personer du inte alls umgås med är olagligt. Men det har egentligen inte med personligt ansvar att göra utan det handlar om att skydda sajten Comhit.net i det här fallet.

    Jag vet inte hur Comhit.net ser på olagliga saker som görs på forum likt dessa, men borde inte en tråd likt denna tas bort eller låsas? Flashback fick gå igenom en rättegång t.ex. just gällande cardshare-servrar vilket ledde till svinhöga böter och annat. Det här kan klassas på exakt samma sätt.
    Senast redigerad av Rags32 den 2014-02-03 klockan 12:29. Anledning: Viktig poäng att lägga till

  9. #609
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Med detta i åtanke stänger jag härmed denna tråd.

    FRÅGA
    Min frågeställning rör huruvida det är olagligt eller inte att länka till en stream som visar upphovsrättsskyddat material (ex. en fotbollsmatch) som streamas på en annan hemsida via sin egen hemsida?Bertil har köpt Viaplay sport och streamar AIK - Växjo från sin dator upp på en hemsida. Jag länkar ifrån min egen hemsida till Bertils stream. Begår jag en brottslig handling?

    SVAR

    Ett enkelt svar är: Ja, det är olagligt att lägga ut upphovsrättsskyddat material på din hemsida.

    Kort kan sammanfattas att de förfoganden som är förbjudna enligt upphovsrättslagen är följande:

    1. Kopiering av verk (tex att du kopierar en dvd eller en bok för annat än privat bruk)

    2. Tillgängliggörande för allmänheten (Att spela upp en film offentligt eller att lägga ut filmer/matcher på internet)

    I fallet du nämner är det Viaplay som har rätten att göra materialet tillgängligt för allmänheten tex att lägga ut materialet på internet. När du lägger ut en streaming-länk på din hemsida gör du materialet offentligt och gör därför intrång i deras upphovsrätt.
    http://lawline.se/answers/olagligt-a...da?q=streaming
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Viasat fotboll
    Av follo1992 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 09:36
  2. Viasat Motor + Viasat Fotboll
    Av matkoh i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 17:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss