Sidan 21 av 61 FörstaFörsta ... 11192021222331 ... SistaSista
Resultat 201 till 210 av 609

Ämne: Titta nu på Viasat SportHD och Viasat Sport Fotboll HD

  1. #201
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av spec Visa inlägg
    Testar du Newnigma2, så meddela gärna mig resultatet!
    Testade att köra in:
    newnigma2-stable-lean-dm800se-v4.0.6 -ramiMAHER#ssl84D

    Och får inte ens bild på strömmarna med den. Precis som det var med OpenPLi 2.1.

    Kan det bero på att jag kör "lean"-versionen och jag behöver intstallera något streaming-plugin eller nått tro?

  2. #202
    är det någon som vet om man kan lägga in alla länkar på apple tv för att sedan därifrån öppna upp dem?

  3. #203
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Testade att köra in:
    newnigma2-stable-lean-dm800se-v4.0.6 -ramiMAHER#ssl84D

    Och får inte ens bild på strömmarna med den. Precis som det var med OpenPLi 2.1.

    Kan det bero på att jag kör "lean"-versionen och jag behöver intstallera något streaming-plugin eller nått tro?

    Vad händer när du väljer streamen i kanallistan? Svart bild bara?

    Någon som vet om en plugin kan hjälpa? gstreamer kanske?

  4. #204
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Så vitt jag vet finns det ingen syntax för strm-filer, ovanstående fungerar ej. Om man har en strm-fil per ström kan man däremot använda nfo-filer. Lägg en extra textfil med samma namn och ändelsen .nfo

    Syntaxexempel:
    Kod:
    <movie>
        <title>SVT 1</title>
        <thumb>svt1.png</thumb>
    </movie>
    Kräver att man har gjort en "set content" på mappen filerna ligger i. Modifierar man nfo-filerna måste man välja Update library eller Movie information/refresh i kontext-menyn.

    http://wiki.xbmc.org/index.php?title..._audio_streams
    http://wiki.xbmc.org/index.php?title=NFO_files

    Man slipper dock en potentiell röra i video-biblioteket, och kan få tillgång till EPG om man använder IPTVSimple PVR. Kan dock konfliktera med andra PVR-addons.


    Fundera mindre och testa mer


    Fungerar inte.

    Svart bild när jag testar via kanallista i min Dreambox.

    Funkar inte alls i Boxee, varken med eller utan XBMC.

    Något fel måste jag ju göra, men har slut på ideér..

  5. #205
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lirche Visa inlägg
    är det någon som vet om man kan lägga in alla länkar på apple tv för att sedan därifrån öppna upp dem?
    Det funkar fint finns guider på youtube.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  6. #206
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av spec Visa inlägg
    Vad händer när du väljer streamen i kanallistan? Svart bild bara?

    Någon som vet om en plugin kan hjälpa? gstreamer kanske?
    Yes, svart bild bara. Vet att det fanns någon katalog i OpenPLi 4.0 som hette typ /.gstreamer eller nått liknande i rooten på boxen (och i OpenPLi 4.0 fungerade det ju hyffsat, om man bortser ifrån osynkat ljud på just Viasat-streamarna). Den katalogen finns inte i rooten på en clean version av newnigma2-stable-lean-dm800se-v4.0.6 -ramiMAHER#ssl84D.

  7. #207
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Biasse Visa inlägg
    Jag upplever det riktigt instabilt i solo2 och blackhole. Kanaler startar fint men bilden stannar efter ett tag fast ljudet hörs. Spelar ingen roll om den läser från kanallista eller via tsmedia. Det känns som det är dåliga drivers för iptv eller nått sånt. Kanske är det så enkelt att det finns ett plugin för enigma2 som funkar bra och då kan man installera det på alla boxar med samma resultat. Vill man ha dessa länkar i en enigma2 box så är ju förutsättningen att det rullar på som det ska.
    Jag har precis samma symptom på min ET9000HD med OpenPLi 4.0. Jag kör rakt av med plug-in för att lägga till webstream-adress som kanal. Det funkar fint med vad jag upplever som synkat ljud och bra HD-bild efter ett tag stannar bilden och ljudet hörs. efter ett litet tag drar bilden igång igen men fastnar rätt snart. När jag testade med SD kanal blev det bild hela tiden men med ljud i osynk. Gissar också på drivarna? Har kopplat boxen med fast lina till routern som mäter ca 12 mbit in, så det borde funka. När jag testar på Imac, Ipad och Iphone trådlöst mot samma router genom att bara köra länkarna i Safaribrowsern så går det glimrande utan problem på något vis över tid.

    Så min fråga är om det kan finnas någon orsak i att flera mottagarmodeller med flera images uppträder på detta vis? Finns det bot genom annat plug-in eller så?

    I annat fall får man väl köra skärmdubblering eller via Airport till Apple-TV det funkar ju.

  8. #208
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av spec Visa inlägg
    Svart bild när jag testar via kanallista i min Dreambox.

    Funkar inte alls i Boxee, varken med eller utan XBMC.
    Det jag skrev gällde alltså bara xbmc (och eventuellt boxee, som är baserat på xbmc), men med kanallistan menade du kanske vad andra skrivit tidigare...

    Packa upp så du har discovery.strm och lägg in den i ditt videobibliotek på boxee. Testa sedan att spela den som en vanlig videofil. Fungerar inte det kan jag nog inte göra mer.
    Bifogade filer Bifogade filer

  9. #209
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lirche Visa inlägg
    är det någon som vet om man kan lägga in alla länkar på apple tv för att sedan därifrån öppna upp dem?
    Om du läst hela tråden hade du sett min post på sidan 3

    http://wiki.xbmc.org/index.php?title..._audio_streams

    Visserligen krävs XBMC...

  10. #210
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lirche Visa inlägg
    är det någon som vet om man kan lägga in alla länkar på apple tv för att sedan därifrån öppna upp dem?
    Apple TV 1, 2 eller 3?

Liknande ämnen

  1. Viasat fotboll
    Av follo1992 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-28, 09:36
  2. Viasat Motor + Viasat Fotboll
    Av matkoh i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 17:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss