Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: C more extreme, live och kids funkar ej?

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger

    C more extreme, live och kids funkar ej?

    Hej!
    Jag har en dreambox 500-c med comhems kanaler, får den digitala signalen från vägg uttaget.
    Alla kanaler funkar perfekt förutom c more extreme, live och kids den enda skillnaden jag kan komma på ny är att de kanalerna som funkar har en BER på 10-20 medan de som inte funkar har en BER på typ 1658880.
    Någon som har haft samma problem och kan hjälpa mig ?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MehdiTunechi Visa inlägg
    Hej!
    Jag har en dreambox 500-c med comhems kanaler, får den digitala signalen från vägg uttaget.
    Alla kanaler funkar perfekt förutom c more extreme, live och kids den enda skillnaden jag kan komma på ny är att de kanalerna som funkar har en BER på 10-20 medan de som inte funkar har en BER på typ 1658880.
    Någon som har haft samma problem och kan hjälpa mig ?

    Tack på förhand!
    Dina höga BER-värden tyder på dålig antennsignal. Skulle kunna vara glapp i (eller dålig) antennkabel. Testa med en ny antennkabel, klass A eller testa att byta till en kanal som inte fungerar och pilla lite försiktigt på kabeln där den går in i tunern (testa att snurra lite osv) och se om bilden fladdrar upp.

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Dina höga BER-värden tyder på dålig antennsignal. Skulle kunna vara glapp i (eller dålig) antennkabel. Testa med en ny antennkabel, klass A eller testa att byta till en kanal som inte fungerar och pilla lite försiktigt på kabeln där den går in i tunern (testa att snurra lite osv) och se om bilden fladdrar upp.
    Bilden kommer upp men så fort jag byter till en annan kanal och sedan tillbaka som är bilden svart igen med ett sjukt högt BER-värde ??

Liknande ämnen

  1. DMZ på en apple airport extreme
    Av sonie i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 19:48
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 19:25
  3. extreme channel
    Av SnaBel@ i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 00:18
  4. Apple Airport Extreme?
    Av nicko1 i forum Hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 19:52
  5. PG snusk och Extreme sports
    Av thelv i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-10, 20:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss