Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Dreambox 500s

  1. #1

    Dreambox 500s

    Tjena.

    Jag e helt ny på det här med Dreambox.

    Men jag undrar hur man lägger in alla kanaler osv på en dreambox 500s?

    vad betyder flasha, o sånt? fattar absolut ingenting.. haha.

    Hjälp uppskattas Gott nytt år på er alla

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Flasha innebär kort och gott att man installerar ett nytt operativsystem i boxen.

    Kanalerna ska du få genom att bara göra en vanlig kanal sökning.
    Sen om du vill sortera kanalerna eller skapa favoriter så finns det ett program som heter dreamboxedit där du enkelt kan göra allt via datorn istället för på TVn med en fjärrkontroll.

    Gott nytt år på dig med! :]

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 4
    Senast redigerad av Traxzl den 2013-12-26 klockan 02:23.

  3. #3
    Tack för ditt snabba svar

    Men jag undrar en sak, får man dom kanalerna bara man gör en vanlig kanalsökning eller vadå? Viasatkanalerna och C More-kanalerna?`Vilka frekuencer o sånt söker man på?

    Asåå jag kan absolut ingenting haha så hjälp skulle verkligen uppskattas hur man går tillväga.

    ha dee gott!!!

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Är inte så speciellt insatt i just det där. Jag kör med ComHem kabelnät och fick fram alla kanaler vid en automatisk kanal sökning.
    Om du kör satellit så vet jag inte hur du ska göra. Finns säkert någon annan som kan hjälpa dig ytterligare :]

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 4

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om det gäller satellit så behöver du ställa in vilka LNB som är riktade mot vilka satelliter och vilka DiseqC-portar de är kopplade till. Sedan kan du göra en automatisk kanalsökning och få in alla kanaler i kanallistan.

    Om du har en gammal image kan du behöva uppdatera din satellites.xml fil. Du kan skapa en ny med dina satelliter på http://satellites-xml.eu .
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    image? asså jag behöver hjälp från grunden, jag e noob på detta. kan absolut ingenting. vad är image för nått? :S

    tack för svaret iaf..

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lesane Visa inlägg
    image? asså jag behöver hjälp från grunden, jag e noob på detta. kan absolut ingenting. vad är image för nått? :S

    tack för svaret iaf..
    Image är boxens operativsystem, mjukvaran som gör så att din box fungerar i princip.
    OpenPLi, Gemini, Blackhole osv är olika typer av images.
    Evo, camd, mgcamd, cccam osv. är såkallade softcams. Det är mjukvaran som dekrypterar för att du ska kunna se kanalen.

    Är man helt ny till detta så kan det ta en liten stund innan man greppar det mesta, vi har alla vart där nångång.
    Det enklaste är oftast att bara googla på de saker du stöter på om du inte vet vad det är för något. Det finns massvis med folk som redan ställt dina frågor och du kan ofta hitta ett bra svar någonstans.
    Givetvis får du fråga här, det är det forumet är till för, men många gånger behövs det inte. Det tar tid att lära sig, bara klicka runt överallt i boxen och se vad som händer.. det är bästa sättet att lära sig.
    Senast redigerad av Traxzl den 2013-12-27 klockan 01:01.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lesane Visa inlägg
    Tack för ditt snabba svar

    Men jag undrar en sak, får man dom kanalerna bara man gör en vanlig kanalsökning eller vadå? Viasatkanalerna och C More-kanalerna?`Vilka frekuencer o sånt söker man på?

    Asåå jag kan absolut ingenting haha så hjälp skulle verkligen uppskattas hur man går tillväga.

    ha dee gott!!!
    ja visst, du får alla kanaler du betalar för! dvs...du måste köpa abonnemang hos viasat och canal digital...
    jag anar att det kanske inte var det svaret du ville ha...men ändå...

Liknande ämnen

  1. DVD i Dreambox på en 500s
    Av c-larsson i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 21:32
  2. Dreambox 500s
    Av freddo i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 12:25
  3. Dreambox 500S vs Dreambox 7020S.
    Av kikko i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 22:40
  4. ny på dreambox 500s
    Av ixxa i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 19:38
  5. Dreambox DM-500S
    Av Bond007 i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-08-05, 14:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss