Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Tröghet med (de flesta) HD-kanalerna hos Viasat?

  1. #11
    Gissar jag rätt om det är ett internt program för tjänsteleverantören då?

  2. #12
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Rocky, mitt förslag är att du införskaffar en signalmätare till parabolen, kostar 150-350kr på kjell. Om du nu vill ställa in parabolen själv. Ett alternativ är precis som matkoh säger, mät där och mät hemma hos dig. Sedan är det ju alltid bra om man har så kort kabel som möjligt mellan LNB och mottagare när man eventuellt ska testa. Att rikta in en parabol mot viasat eller CD är ganska enkelt, att få in båda är lite svårare, och att sedan finjustera ytterligare lite knepigare.

    Jag har själv mer avancerade instrument men en billig signalmätare duger utmärkt, det gör i alla fall det lätt att se till att man tar emot ordentlig signalstyrka från den satellit parabolen pekar mot. Alternativt, låt installatör komma dit och rikta in parabolen åt dig, eftersom allt är monterat, och om det är lätt att komma åt parabolen, koppla in instrument osv. Då får det snabbt och kostar inte så mycket då.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2013-12-26 klockan 20:29.

  3. #13
    I Biorummet har jag en Dreambox. Nog för att dessa inte är så pålitliga när det gäller Satfinder, men hur som helst så är signalstyrkan på de HD-kanaler min Samsungbox inte vill öppna BETYDLIGT starkare än de HD-kanaler jag får in från CMore. Är inte det lite knepigt?

  4. #14
    Inte en aning på detta?

  5. #15
    Nåväl. Inte en aning vad som orsakade problemet. Härjade lite och kopplade i och sedan ur DiseqC-switchen och startade om boxen. Sen funkar allt. Vad som löste problemet har jag inte en aning om.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 12:35
  2. HJÄLP!! Hittar inte Viasat-kanalerna
    Av svartenbrandt i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 19:05
  3. HD kanalerna
    Av retep_s i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 14:43
  4. [LÖST] HRT kanalerna till Viasat
    Av angelmaker i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 15:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss