Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Störningar i 1080p

  1. #1

    Störningar i 1080p

    Egentligen kanske den här frågan inte hör hemma här men jag provar i alla fall.

    Jag köpte en ny teve på mellandagsrean igår, en JVC LT-40E710. Absolut ingen märkvärdig teve men illa fall full HD. När jag installerat den gick jag in i min D500HD-box och ändrade upplösningen från 720p till 1080p och upptäckte då att jag med jämna mellanrum får störningar i bilden med jämna mellanrum.

    Det känns som att teven liksom inte hinner med ibland och så kanske det är med teveapparater i de lägre prisklasserna?

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av judasprast Visa inlägg
    Egentligen kanske den här frågan inte hör hemma här men jag provar i alla fall.

    Jag köpte en ny teve på mellandagsrean igår, en JVC LT-40E710. Absolut ingen märkvärdig teve men illa fall full HD. När jag installerat den gick jag in i min D500HD-box och ändrade upplösningen från 720p till 1080p och upptäckte då att jag med jämna mellanrum får störningar i bilden med jämna mellanrum.

    Det känns som att teven liksom inte hinner med ibland och så kanske det är med teveapparater i de lägre prisklasserna?
    Dreambox 500HD har inte stöd för 1080P utan 1080i !

  3. #3
    1080i ska det ju så klart vara.

    Man kan ju välja mellan en uppdateringsfrekvens på 50Hz, 60Hz eller "multi". Vilken bör man välja?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    ja har på multi på min db 500hd har inte haft några problem
    ja har en panasonic 50" full hd

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    ja har på multi på min db 500hd har inte haft några problem
    ja har en panasonic 50" full hd
    Jag har samma problem med 800hd clone tv är en lcd Andersson 4 år gammal. Med scart fungerar utan problem men då är sämre bild och man vill gärna ha hdmi.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Skaffade mej en 90" stor screen nu i dagarna vanliga sd sändingar är tottalt värdelösa i de formaten och ändå skalas de upp till 1080. När jag hade min lilla 42" såg man ingen skilnad nästan men nu med 90" helt sjukt. Hur som skall du inte ha några problem alls att visa upp det. Utan jag hade nog försökt köpa lite bättre jag köper iregel aldrig under 10k idag allt under det pris är ganska värdelösa. Dock så finns det billiga tv som ändå håller måttet för runt 6-7k. Men för de tv måste man plugga lite

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    allt behöver inte bero på tv det kan va skit kablar hdmi
    testa en annan hdmi eller dyrare så får du /ni se om ni ser skillanden
    och visst håller ja med att billiga lcd elr plasma elr led inte håller måttet
    men man får ju vad man köper

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    @Kammaflaje. Har upplevt att det blir sämre bild på sd kanalerna om man skalar upp som boxen normalt gör.
    Jag tyckte det blev bättre bild på sd kanalerna om man använder auto resolution pluginet och låter den ligga på 576i när den kör sd kanaler.

    Prova och se vad du tycker som har en så stor skärm.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Skall testa i övermorgon. Just nu sitter jag i finkläder och gör mej i ordning för fest och är redan lite på lyset och i morgon har jag planerat att ligga i soffan och lida och äta pizza. Men tröttnar jag på det så kanske jag testar och hör av mej sen. :P

    Tack för tipset så länge. Det uppskattas.

    GOTT NYTT PÅ ER!!!

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Ja ne det ville det inte alls va med om. Byter man från en kanal till en annan så tar det ca 8-13 sec innan hdmi handskakningen är klar. oerhört irriterande. Sen såg jag ingen skillnad faktiskt.

Liknande ämnen

  1. Sänder canal Digital 1080P?
    Av steffo1234 i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 17:40
  2. Openbox c4 (HD, Cable, DVB-C, 1080p)
    Av viairdeto i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 00:20
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 21:22
  4. Bålig bild i 720p-1080p
    Av padz i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 18:12
  5. Comhem provsänder 1080P!
    Av Noreply i forum Com Hem
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 17:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss