Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Lt10

  1. #1
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger

    Lt10

    Ny image http://www.lt-forums.org/forum/forum...MAGE-DOWNLOADS
    Lätt att få igång med LT Link Manager ltxlinks.cfg
    Här är min ltxlinks.cfg
    ###############
    /usr/bin/mgcamd_1.35a=/media/cf/usr/bin/mgcamd_1.35a
    /var/tmp/newcamd.list=/media/cf/var/tmp/newcamd.list
    /var/tmp/mg_cfg=/media/cf/var/tmp/mg_cfg
    /usr/LTCAM/CAM_mgcamd_1.35a.sh=/media/cf/usr/LTCAM/CAM_mgcamd_1.35a.sh
    ###############
    bootlogo-dm8000.jpg
    Gott nytt år
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Har man ingen CF-läsare funkar det väl att ändra i sökvägen till t.ex. hdd/backup?
    _______________________________
    Dreambox DM7020HD med OpenPLI4

  3. #3
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av plutten125 Visa inlägg
    Har man ingen CF-läsare funkar det väl att ändra i sökvägen till t.ex. hdd/backup?
    Vet ej men på cf kortet ska det ligga i roten
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Inte hängt med på vad LT Link Manager är för något. Sökt på nätet men inte riktigt fått grepp om det. Fattar att det underlättar vid uppgradering av LT version. Har nu LT7. Nån som har lust och snabbt förklara vad det är och hur man använder det?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    136
    Tackad
    1 gånger
    LTLinks är en config fil som ligger på CF eller USB som skapar pekare eller symlinks för filer/kataloger till just CF eller USB. Detta gör att när du installerar om så kommer LT att hitta din configfil och använda dessa. Du slipper en massa manuella steg. Vid uppgradering måste man dock modifiera lite. Namnet på filen t ex brukar ändras. För LT7 heter den LT7Links.cfg. Lite beroende på vad du har i den så kan den också behöva modifieras inför en uppgradering. Har man bara CAM som i exemplet ovan så är det bara att tuta och köra, men har man som mig, annat, som kan vara versionspecifikt så kan man behöva ta bort endel innan man uppgraderar.
    Hoppas detta förklarar lite, testa den och ställ specifika frågor om du dyker på problem. Det man måste tänka på är att man måste själv kopiera filer/kataloger som man har in sin configfil. Sen är det bara att starta om så kommer LT att använda sig av filerna på ditt minne istället för flashen.

  6. #6
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Man skapar mappar på cf/usb minnet enligt den ltxlinks.cfg som man har och lägger filerna där. Den ltxlinks.cfg som jag har är enkel och jag ansluter mot min externa server, jag har valt att lägga config filerna mg_cfg och newcamd.list i temp katalogen eftersom LT inte skapar någon keys katalog. Ändrade i mg_cfg till

    # config files folder (softcam, autoroll, ignore/priority)
    # 00 files in /var/keys
    # 01 files in /tmp
    T: { 01 }
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    136
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av optimal Visa inlägg
    jag har valt att lägga config filerna mg_cfg och newcamd.list i temp katalogen eftersom LT inte skapar någon keys katalog.
    Ett annat alternativ är att skapa katalogen Keys under User och lägga in raden
    /var/keys=/usr/keys

    i sin ltxlinks.cfg

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Ok tackar för hjälpen nu hängde jag med bättre. Får testa detta när jag får tid.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss