Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Ny parabol 4st LNB 4st Mottagare

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av aerox Visa inlägg
    OKej,

    Jag hittar dessa: bättre att köra på ?
    http://www.ebay.com/itm/Inverto-Blac...item51b38f576a
    Bifogad fil 1919
    Sånna kör jag med och dom funkar kanon. Det som dock ska sägas är att dom är riktigt breda vilket gör att jag inte kan justera varje huvud för sig då dom sitter så tight ihop. Detta gäller iofs på en gammal Nokia parabol med det klassiska 6 graders fästet, hur dom funkar på en t90 vet jag inte. Men för att vara på säkra sida. Hade jag köpt huvuden där utgångarna sitter på längden istället för på bredden. (Inverto har sånna också)
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  2. #12
    T90 passar inte på ett vanligt antennrör, diametern är mycket större på T90 röret!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    96
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Sånna kör jag med och dom funkar kanon. Det som dock ska sägas är att dom är riktigt breda vilket gör att jag inte kan justera varje huvud för sig då dom sitter så tight ihop. Detta gäller iofs på en gammal Nokia parabol med det klassiska 6 graders fästet, hur dom funkar på en t90 vet jag inte. Men för att vara på säkra sida. Hade jag köpt huvuden där utgångarna sitter på längden istället för på bredden. (Inverto har sånna också)
    Det fick bli Inverto LNB, tyckte inte dom var så farligt dyra. i sverige vill dom ju ha 1200:-/styck för dom. helt galet vilka klipp man göra på ebay haha :P

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    96
    Tackad
    1 gånger
    [QUOTE=atomized;219224]Jag hade nog valt att bygga med multiswitch istället. Typ: http://www.satshop.tv/EMP-Multiswitc...S17-8PIU-6-V10
    och så 4 st. quattro-LNB.
    Fördelen är att det går lätt att utöka antalet användare upp till åtta (om någon box skulle behöva vara dubbeltunerbox).[/QUOTE

    Hej.
    Om jag förstår det rätt med en quattro lösning med multiswitch, så behöver jag 16st kablar till multiswitchen ? ifall har använder mig utan 4st Quattro LNB .
    Har jag förstått rätt? eller använder jag endast en utgång quttro LNB och behöver då bara 4st kablar till multiswitchen .

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av aerox Visa inlägg
    Hej.
    Om jag förstår det rätt med en quattro lösning med multiswitch, så behöver jag 16st kablar till multiswitchen ? ifall har använder mig utan 4st Quattro LNB .
    Har jag förstått rätt? eller använder jag endast en utgång quttro LNB och behöver då bara 4st kablar till multiswitchen .
    Du har förstått rätt. Fyra kablar från varje LNB blir det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    många kablar blir det...så se till att switchen sitter så nära parabolen som möjligt...

    http://www.satlex.eu/sv/4participant..._4s_ms174.html


    edit: atomized skjuter snabbare än sin egen skugga...

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Man kan ju tillägga att det blir lika många kablar från LNB:na med alternativet 4xquad-LNB + DiseqC-switchar:
    http://www.satlex.eu/sv/4participant...p_4s_quad.html
    Det alternativet går inte att utöka med fler användare.

    Fördelen med den multiswitch jag länkade till är att man kan få upp till åtta användare utan att det blir fler kablar från parabolen:
    http://www.satlex.eu/sv/8participant..._4s_ms178.html

    Ska man ha fyra satellitpositioner till flera användare så blir det rätt många kablar hur man än gör...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Jag har min multiswitch 8 meter kabel från parabolen.. Så att den måste sitta nära vet jag inte om jag håller med om.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Jag har min multiswitch 8 meter kabel från parabolen.. Så att den måste sitta nära vet jag inte om jag håller med om.
    nu sa jag väl inte "måste" va? tänkte bara på kabelåtgång...

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    96
    Tackad
    1 gånger
    Nu är parabolen installerad. Bifogade bild i första inlägget. Full styrka på alla 4 LNB riktigt smidig lösning.

Liknande ämnen

  1. 1 parabol, 2 mottagare
    Av satch i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-10-11, 21:09
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 20:11
  3. 1 parabol 2st mottagare
    Av burton666 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 15:56
  4. Trådlös överföring: Parabol -> Mottagare
    Av phq i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 15:51
  5. Två mottagare en parabol?
    Av Xzycho i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-03, 00:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss