Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Märkligt streamproblem, DM500

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Jag kommer upp i 18/2 med mobilen enligt bredbandskollen, det borde räcka för en SD - kanal. Dessutom bad jag min kompis testa, han har en 100/100 fiberlina, samma sak där.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Kan det inte vara så att du måste löda på den där elektrolyter runt nätverkschipet för att få en stabilitet i din streaming?
    Om du har 2Mbit/s upload från din mobil och det krävs 5Mbit/s enligt Matkoh, då räcker väl inte hastigheten?

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Nja, jag kan streama stabilt inom nätverket, det sedan utåt det blir hackigt.
    Och om ni tittar på mitt första inlägg KAN jag streama till mobilen från min 800se box. Så hastighet borde inte ens vara en fråga här, t ex TV6 funkar bra från 800 men inte från 500.

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Lånar tråden litegrann... Har efter lite pillande fått igång webinterface så man kan se från boxen. Funkar oftast bra..

    Dock har jag märkt när jag ska se från cmore sändningar att det alltid hackar eller den klipper streamen.

    Oavsett om jag sitter hemma eller på hotell. Kabel eller trådlöst..

    Å det mena jag inte hdkanal.. Kan man gör någon inställning i routern som gör att det prioriteras det från boxen. kräver cmore mer än övriga, någon som är insatt å har tips?
    Senast redigerad av hedztrem den 2014-01-13 klockan 11:18.

  5. #15
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bifurkation Visa inlägg
    Nja, jag kan streama stabilt inom nätverket, det sedan utåt det blir hackigt.
    Och om ni tittar på mitt första inlägg KAN jag streama till mobilen från min 800se box. Så hastighet borde inte ens vara en fråga här, t ex TV6 funkar bra från 800 men inte från 500.
    Komiskt mycket problem med läsförståelsen i den här tråden Du har inte satt någon QoS-prioritet på DM800:an i routern som du glömt bort? Hackar det om du streamar till en dator via internet från DM500:an också?

    När du säger att du streamar stabilt inom nätverket, har du då provat med mobilen på WiFi, eller bara dator? Stream-appen kanske har olika inställningar för E1 och E2 som påverkar, och kanske även olika inställningar för 3G och WiFi. Vilken app använder du? Kör du android eller jailbreakad iPhone finns det appar som lurar telefonen att den är på WiFi.

    EDIT: Glömde ett liknande problem jag känner igen från DM7000. Fast då laggade det även enormt mycket på lokalt nätverk. Men efter ha bytt från zapstream (31344) till streamts (31339) så fungerade allt perfekt. Tror det heter "allow zapping" eller något liknande i inställningarna.
    Citat Ursprungligen postat av hedztrem Visa inlägg
    Lånar tråden litegrann...
    Skapa din egen tråd om inte problemet är exakt samma.
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-01-13 klockan 15:48. Anledning: tillägg

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    När båda problemen handlar om streaming och problem med det är det inte bättre jag fortsätter istället för skapa en helt ny?

  7. #17
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hedztrem Visa inlägg
    När båda problemen handlar om streaming och problem med det är det inte bättre jag fortsätter istället för skapa en helt ny?
    Jag är ingen mod, men nej. Förutom att det handlar om streaming finns det inga likheter. Det är en sak om hans problem redan varit löst, men två olika olösta problem i samma tråd är bara förvirrande. Ta även med vilken box och image det gäller i din tråd.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger

    Löst

    Du har inte satt någon QoS-prioritet på DM800:an i routern som du glömt bort? Hackar det om du streamar till en dator via internet från DM500:an också?
    Nej ingen QoS, och ja min kamrat med 100/100 lina hackade det också för, han testade med sin dator....

    När du säger att du streamar stabilt inom nätverket, har du då provat med mobilen på WiFi, eller bara dator? Stream-appen kanske har olika inställningar för E1 och E2 som påverkar, och kanske även olika inställningar för 3G och WiFi. Vilken app använder du? Kör du android eller jailbreakad iPhone finns det appar som lurar telefonen att den är på WiFi.
    Jag har testat med både mobil och dator inom LANet också.... och med olika spelare

    Tack för alla förslag.
    Men det löste sig.
    Jag körde strömmen via min ubuntu-server med vlc
    cvlc -vvv http://192.168.1.50:31344 --sout '#standard{access=http,mux=ts,dst=192.168.1.13:808 2}'
    Nu flyter allt bra.
    Ingen aning om varför, men det funkar.....

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Bifurkation- Var det så att det hackade från streamens start eller efter ett tag?

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Det hackade från början...

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 09:16
  2. Något märkligt med parabolmotorn?
    Av 40hz i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-26, 23:05
  3. Jätte märkligt
    Av BenkeBus i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-01, 07:28
  4. Märkligt problem!
    Av Fred i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-16, 16:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss