Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Streama till mobilen!

  1. #1

    Streama till mobilen!

    Har en sun800HDSE Box och nyligen installerat blackbox på min mobil.
    Jag har fått den att kunna streama från boxen till iphonen i mitt egen nätverk.

    Men, nu är det så att OS närmar sig och jag vill ha lite annat och göra på jobbet så jag skulle gärna vilja få det funka utanför mitt nätverk!

    Jag misstänker att man måste sätta upp en dns eller något genom t.ex VLC för att få det funka. Men jag skulle gääärna vilja ha hjälp från någon grym person som
    sitter inne på information om hur man får det funka!

    För det första, har jag rätt App? Försökte leta efter Dreambox live, men utan resultat.
    Vet någon minsta lilla ting som får min väg att närma sig målet så är jag evigt tacksam!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mistywah Visa inlägg
    Har en sun800HDSE Box och nyligen installerat blackbox på min mobil.
    Jag har fått den att kunna streama från boxen till iphonen i mitt egen nätverk.

    Men, nu är det så att OS närmar sig och jag vill ha lite annat och göra på jobbet så jag skulle gärna vilja få det funka utanför mitt nätverk!

    Jag misstänker att man måste sätta upp en dns eller något genom t.ex VLC för att få det funka. Men jag skulle gääärna vilja ha hjälp från någon grym person som
    sitter inne på information om hur man får det funka!

    För det första, har jag rätt App? Försökte leta efter Dreambox live, men utan resultat.
    Vet någon minsta lilla ting som får min väg att närma sig målet så är jag evigt tacksam!

    Den här tråden kanske kan hjälpa dig?

    http://www.comhit.net/showthread.php...mproblem-DM500

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Första frågan är väl om din upphastighet fixar att streama kanaler rakt av.. alltså utan transcodning... Har du minst 10 MBit upp borde du kunna streama direkt från boxen.

    Sedan kan du registrera en dynDNS-adress så att du alltid "hittar hem" även om ditt IP skulle ändras, förutsatt att din router eller annan enhet kan uppdatera den...

    Sedan bör du forwarda lite portar så att du kommer till rätt enhet när du anropar ditt nätverk utifrån....
    Jag vet inte vilken image du kör på boxen men OpenPli streamar från 8001... Webinterfaces på boxen är väl inte heller så dumt att kunna nå, port 80 vanligtvis....
    Se till bara att du säkrar upp boxen så ingen kan komma åt och greja med den....
    En ganska elegant lösning istället för att fordwarda direkt ut är att fordwarda via en SSH-tunnel...

    lite initiala tips bara.....

  4. #4
    Tack spec, jag har bläddrat igenom tråden men inte riktigt hittat dom inställningar jag söker

    bifurkation, Jag har fiber 100 lina så det skall nog inte vara något problem.
    Jag har nu registrerat en dyndns.org adress och lagt in den i routern. Jag har öppnat upp portar 8080 för boxen samt 80 för VLC, men jag vet inte om man måste köra via VLC?
    Jag använder en fil som heter DM800se_ssl84b_sim2_by_www.sat4fun.co.uk versin 3.2.1....sedan hittar jag även openPli 4.0.

    Jag kör en app som heter blackbox, den fungerar kanon genom mitt nätverk. Men när jag kör via min externa ip adress så har jag ingen bild eller ljud, men jag kan ändra kanal så att det ändrar sig på tv:en?
    Vad jag har förstått så måste jag enabla transcoding på boxen, vilket jag inte hittar.

    Att fordwarda direkt via en SSH-tunnel har jag ingen aning om hur man gör

  5. #5
    Jag tror jag löste det! Jag hade glömt att öppna upp port 8001 som du skrev! Dock laggar det en del, så jag får kanske göra lite inställningar i appen för att dra ner på kvaliten o så.

    Tack för hjälpen!

Liknande ämnen

  1. Streama Live-TV till Mobilen
    Av milox i forum Guider
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 16:50
  2. smileys till mobilen
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 15:18
  3. streama till mobilen nokia N95
    Av hingstin i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 17:37
  4. Kartprogram Till Mobilen....
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 19:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss