Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: möjliggöra kanalbyte på box trots stream igång

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger

    möjliggöra kanalbyte på box trots stream igång

    Jag vill alltså att trots en stream från vlc / webif är igång att man ska kunna avbryta den genom att lätt bara byta kanal i hemmet.

    Tar ett exempel...
    Om jag valt att streama t.ex tv3 och sitter på hotellrummet. Då vill jag att min sambo som sitter hemma med dreamboxens fjärrkontroll ska kunna byta kanal om hon så vill och att det dödar streamingen.

    Just nu så kan man ju inte byta för man måste se på samma transponder? Jag vill att trots streaming är igång så ska boxen kunna byta å inte låsas tills streamingen upphör eller behöva göra omstart på den för å döda streamen. Måste väl finnas något smidigare sätt? tips?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Har du en Enigma2 box?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

  3. #3
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hedztrem Visa inlägg
    Jag vill alltså att trots en stream från vlc / webif är igång att man ska kunna avbryta den genom att lätt bara byta kanal i hemmet.

    Tar ett exempel...
    Om jag valt att streama t.ex tv3 och sitter på hotellrummet. Då vill jag att min sambo som sitter hemma med dreamboxens fjärrkontroll ska kunna byta kanal om hon så vill och att det dödar streamingen.

    Just nu så kan man ju inte byta för man måste se på samma transponder? Jag vill att trots streaming är igång så ska boxen kunna byta å inte låsas tills streamingen upphör eller behöva göra omstart på den för å döda streamen. Måste väl finnas något smidigare sätt? tips?
    Vad jag vet är detta inte möjligt, som du säger är tunern upptagen på den transpondern precis som när du spelar in ett program och därför måste inspelningen (i det här fallet strömningen) avbrytas först.

    I praktiken tror jag ett ev. plugin hade behövt vara programmerat så att det dödar VLC i PC:n först vilket komplicerar det hela.

    Egentligen har jag ingen direkt aning men blir lika glad som du om det finns en lösning!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bifurkation Visa inlägg
    Har du en Enigma2 box?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
    dm800hd se med openpli 3.0

    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Vad jag vet är detta inte möjligt, som du säger är tunern upptagen på den transpondern precis som när du spelar in ett program och därför måste inspelningen (i det här fallet strömningen) avbrytas först.

    I praktiken tror jag ett ev. plugin hade behövt vara programmerat så att det dödar VLC i PC:n först vilket komplicerar det hela.

    Egentligen har jag ingen direkt aning men blir lika glad som du om det finns en lösning!
    Ok :P jaa det är sjukt störande att behöva starta om boxen för å avbryta eller avsluta strömmen

Liknande ämnen

  1. Sid inte funnen trots 100% på signalstyrka
    Av Saikare i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-26, 13:12
  2. Få igång stream på webinterface
    Av bulle i forum Dreambox
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2011-07-01, 10:20
  3. Får bara in FTA trots fler kanaler
    Av s4ndm4n i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 22:50
  4. Röd ruta trots nya koder
    Av nilseinar i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 16:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss