Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: LNB Hållare till Canal Digital parabol

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    jajko han fick ett alternativ om han ville ha 2 lnb
    så lägg ner och snacka dumheter vad är problemet med att ge ett alternativ till
    eller fattar du inte ??

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    jajko han fick ett alternativ om han ville ha 2 lnb
    så lägg ner och snacka dumheter vad är problemet med att ge ett alternativ till
    eller fattar du inte ??
    ts har inte bett om nåt alternativ...han frågade om singelhållare till ett monoblock!
    så läs igen och försök fatta vad jag säger...eller är det för mycket begärt?

  3. #13
    Peace nu bröder, vi är väl satellitfreaks allihop? Jag uppskattar och är mottaglig för förslag, faktum är att jag har 2 singel
    Lnb liggandes så det skulle mycket väl kunna vara ett alternativ men det är gamla grejjer med okänd funktion så det fick bli ett monoblock istället, förmodligen inte optimalt för så liten skål men jag använder det själv utan problem (får in alla kanaler värda att titta på åtminstone)

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kyuss667 Visa inlägg
    Peace nu bröder, vi är väl satellitfreaks allihop? Jag uppskattar och är mottaglig för förslag, faktum är att jag har 2 singel
    Lnb liggandes så det skulle mycket väl kunna vara ett alternativ men det är gamla grejjer med okänd funktion så det fick bli ett monoblock istället, förmodligen inte optimalt för så liten skål men jag använder det själv utan problem (får in alla kanaler värda att titta på åtminstone)
    ok, huvudsaken att du är nöjd!
    jo1 är snabb att racka ner på andra som bara vill väl, så jag tänkte att han skulle få smaka på sin egen medicin...
    resten kan han och jag ta via pm, för jag misstänker att han vill ha sista ordet!
    Senast redigerad av jajko den 2014-01-26 klockan 19:16.

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Lugn och fin, och lägg ner det där med munhugg, personliga angrepp osv. Det räcker med att ni taggar ner lite på vilka ord ni använder och hur ni skriver så blir det inte "dålig stämning". Att skriva något argt, slå till enter-tangenten, och sedan säga "HA, där fick du" ger en viss tillfredsställelse, men det är bara bra för den som skriver det, just då. För andra är det oftast negativt.

    Kyuss667, men om du idag redan har två singel LNBs och fick parabolen gratis, bara skaffa rätt lnb hållare, de flesta är faktiskt för vanliga singel LNBs, det funkar ju bra det också. Sedan kan man ju skaffa twin, quad eller vad du behöver. Eller så kan man ju satsa på SatCR (unicable) om man vill slippa galet mycket kablar. Men det kräver att boxarna klarar det.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2014-01-26 klockan 19:20.

  6. #16
    Jag är lite osäker på LNB:nas (lol, den stavningen ni) funktion, det har växt mossa på ena sen kostade monoblocket som en diseqc switch ungefär, så jag tänkte hellre safe än sorry kan tillägga att jag är något av en newbie på det här området, var med på d2mac tiden lite, för att sen ha ett längre uppehåll, men när behovet av tvenne mottagare uppstod i hushållet så halkade jag in igen.

  7. #17
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kyuss667, den enda fördelen som jag ser det med monoblock är mottagningen kan vara lättare att få till, på ett bra sätt om man installerar själv. Men jag har ju hållit på ett tag och kan säga att det är inte så svårt egentligen, för mig gick gränsen vid dual parabol, för både viasat och CD. Provade förut med en som skulle ta emot fyra satelliter men det gick inte bra, då har jag ändå mätinstrument, satlook. Sedan med tiden har jag upptäckt att signalen som man tar emot vid parabolen är riktigt bra men det faktiskt påverkar en del i kabel, så har man långa kablar kan det vara bättre montera flera paraboler för att öka signalen och mottagningens kvalite vid källan istället för att försöka klämma in så många LNBer som möjligt på en enda parabol.

  8. #18
    Då har jag en fråga

    Jag är i kunskapsnivå medel noob. Nu är det så här att jag sitter på en CD parabol med ett quad lnb och behovet kommer att vara 2 lnb tänkte mej ha kvar triax quaden och koppla på en singel för att ta emot viasat med så vad behöver jag för fäste, switchar och härligheter och vad behöver jag tänka på vid montering utan massa fancy satellit signal sökare tacksam för svar.

    Och en bonus fråga använder en Azbox elite hd skulle vilja ha dubbla tuners för inspelning och timeshiftande vad göra?! har för mej att det ska vara möjligt men vad ska jag tänka på? återigen tacksam för svar
    Senast redigerad av NUDE666 den 2014-09-18 klockan 22:19.

Liknande ämnen

  1. Byta LNB på Canal Digital parabol?
    Av micke2004 i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 15:07
  2. Två LNB på Canal Digital parabol?
    Av FCIK i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 18:38
  3. canal digital parabol..
    Av bocaz i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-05, 15:26
  4. canal digital utan parabol
    Av lovecard i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-09, 09:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss