Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 43

Ämne: Konfiguration VU+ Solo

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns olika sätt.
    Du kan logga in på boxen via Telnet och gå till /etc och redigera filen från kommandoprompten.
    Du kan använda ett FTP-program från din dator.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    ja okej, jag har filezilla på datorn. Där kan jag väl ansluta mig till boxen via det programmet? men var hittar jag uppgifterna till boxen? ip-adressen kan jag ju såklart men det andra som jag behöver för att logga in? lösenord, användarnamn, värdnamn.

  3. #13
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du loggar in som användare root
    Men jag har för mig att på Vu+ så har root inget lösenord by default. Det är inte alla FTP-program som klarar ett tomt lösenord, vet ej hur det är med Filezilla...?

    Troligen får du logga in med Telnet först och sätta ett lösenord för root och sedan kan du använda Filezilla.

    Om du har kvar PuTTY som du använde till din Raspberry Pi så starta den. Skriv IP-adressen till boxen i rutan och under IP-adressen så markerar du Telnet, sedan trycker du Open.
    Du får då en loginprompt där du skriver root och sedan när den ber om lösenord trycker du bara Enter så ska du komma in.

    När du är inloggad skriver du:
    passwd root
    och så får du skriva ett nytt lösenord för root. Det kommer inte att synas något när du skriver utan du fär skriva "i blindo" och trycka Enter när du är klar. Du får repetera det nya lösenordet och sedan är det klart.

    Efter det borde du kunna logga in med Filezilla och användare root med det nya lösenordet du satte.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #14
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Man behöver inte vara så komplicerad som att använda ftp-program. I utforskaren går jag in på nätverk>vusolo2>root>etc osv. Mer komplicerat är det inte, om jag inte ser vusolo2 på nätverket knappar jag bara in ftp:// ip-adressen, så kommer jag in den vägen.

  5. #15
    Jag har lyckats komma in på Cccam.cfg och satt in den texten du skrev fast med min ipadress. Raspberry pi servern är igång med en kortläsare och CD-kort i. Den är kopplad till nätverket. Boxen är också kopplad till internet. Hur gör jag nu? ska jag söka kanaler på boxen eller hur går jag tillväga för att få bild? kanske något steg som jag har missat.

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ja, har du inte gjort kanalsökning i boxen tidigare så är det dags nu.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    jag försökte det men den hittar inga kanaler :/. när man konfigurerar tunern så ska man ju ställa in rätt satellit antar jag för det finns ju en del att välja mellan och det fanns 2st med Thor och har provat båda men inget resultat. tänkte på konfigen i cccam. ska man ta bort allt som står och lägga till den raden du skrev eller ska man bara skriva in det bland allt annat som står? som sagt är amatör

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du ska välja Thor Ku-band.

    Vad gäller CCcam.cfg så behövs bara den enda raden. Om det finns andra rader som börjar med ett #-tecken så gör det inget. För #-tecken betyder att den raden inte används. Men det får inte finnas fler rader utan #-tecken i början.

    Är din parabol rätt inställd? Annars får du börja med den biten. Sedan får du se över dina LNB-inställningar tills du får kanalsökningen att fungera. Du ska kunna göra kanalsökning och se alla kanaler i kanallistan utan att nånting med kortservern eller CCcam behöver fungera.

    När du ser alla kanaler i kanalllistan men inte får bild på dem kan vi börja med konfigureringen av kortserver och CCcam.

    Det är en sak i taget som gäller om man ska komma ända fram...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Ja precis , en sak i taget. Nu har jag fått in alla kanaler i alla fall. Ställde om LNB så fungerade det! men nu har jag ju ingen bild, bara svart , vad tycker du är nästa steg?

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Surfa in till webif på din cardserver. Citat ur guiden:

    "Vill du logga in på oscam webinterface så surfar
    du till den IP-adress som din Raspberry Pi har och porten 8080, om
    din server har IP 192.168.1.102 så blir det
    t.ex.:
    http://192.168.1.102:8080
    Du loggar in som Admin med lösenordet OSCam"

    I nedre delen av webif rullar loggen förbi. Kolla vad som står där och kolla sedan vad som skrivs om du byter kanal på boxen? Du ska alltså byta till en kanal ditt kort har behörighet till.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. DM800HD SE och Tuner Konfiguration
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 15:17
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-26, 12:21
  3. Dreambox konfiguration
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 13:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss