Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: HIttar inte satelliten

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag har för mig att jag läst att Solo2 stöder SatCR om går in under Advanced inställningarna i LNB-setup:en. Men det är inget jag provat själv så jag kan inte ge några detaljerade anvisningar.
    Jodå, fanns en rad möjligheter under Advanced... men har inte hittat något som funkar än

  2. #22
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    homer966, om du inte har något behov av att köra med Unicable, SatCR så tycker jag inte att du ska använda den utgången. Flytta kabel över till "Legacy utgångarna" som du beskrev, prova med din CD box att det funkar. Prova sedan med din andra box. Det är möjligt det kommer fungera då utan några större problem, eftersom det inte kräver några inställningar i boxen, annat än att man kanske måste slå på LNB spänning eller något sådant.

    Sedan om du absolut vill, då kan man flytta tillbaka till SatCR när du fått boxen att fungera som den ska, och laborera lite med det, och se om du kan få det att fungera. Men det är bara om du absolut måste, jag skulle köra på en vanlig LNB utgång. SatCR är ju mer tänkt för dem som har flera boxar, och problem mad kabeldragning eller inte vill dra så mycket kabel i huset. Men allt beror på hur man bor, vart parabolen sitter osv. Olika från fall till fall.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    homer966, om du inte har något behov av att köra med Unicable, SatCR så tycker jag inte att du ska använda den utgången. Flytta kabel över till "Legacy utgångarna" som du beskrev, prova med din CD box att det funkar. Prova sedan med din andra box. Det är möjligt det kommer fungera då utan några större problem, eftersom det inte kräver några inställningar i boxen, annat än att man kanske måste slå på LNB spänning eller något sådant.

    Sedan om du absolut vill, då kan man flytta tillbaka till SatCR när du fått boxen att fungera som den ska, och laborera lite med det, och se om du kan få det att fungera. Men det är bara om du absolut måste, jag skulle köra på en vanlig LNB utgång. SatCR är ju mer tänkt för dem som har flera boxar, och problem mad kabeldragning eller inte vill dra så mycket kabel i huset. Men allt beror på hur man bor, vart parabolen sitter osv. Olika från fall till fall.
    Omkoppling från SatCR till Legacy fixade det. Tack ni som svarat i tråden!

  4. #24
    Det går ju att dra en kabel och splitta den från en satcr-utgång till flera boxar men vissa boxar har tendens att strula med denna lösning. ( nu vet jag inte hur dessa "dreamboxar" är men allmänt). En stabilare lösning är ju att dra en coax till varje box från ett vanligt LNB. När man har en inspelningsbar box från antingen viasat eller Canal digital så brukar man dra en kabel från satcr utgången och sedan innan boxen splitta den till två kablar som man sedan sätter i boxen. Så man kan spela in på en kanal och kolla på en annan samtidigt. Bara allmän information för dom som inte vet

  5. #25
    Precis. Det hade varit smidigt att få SatCR att funka så jag kunde splitta signalen innan boxen och köra bägge tunerdelarna

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-04, 11:48
  2. Hittar inte min Dm 500 i dcc!
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 20:17
  3. Hittar inte
    Av Dado2002 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 14:28
  4. Hittar inte TV4+ !
    Av Dedu i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 14:32
  5. Hittar inte
    Av aris i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 08:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss